בית הספר האנתרופוסופי ביפו נלחם על חייו

מאבק ההישרדות של בית הספר אביב אינו סיפור מקומי בלבד. בתי ספר ביוזמת קבוצות הורים נפתחים בשנים האחרונות כפטריות אחר הגשם, ובחינוך האנתרופוסופי נראה שהקצב אפילו מהיר יותר. מלבד אביב יש כיום עוד שמונה בתי ספר אנתרופוסופיים בשלבים שונים של הקמה בנס ציונה, הוד השרון, מודיעין, שוהם, תעוז, אלוני יצחק, אלישיב וקריית אונו. חינוך אנתרופוסופי, או חינוך ולדורף, מדבר אל לב הורים שיש להם ביקורת על מערכת החינוך הרגילה ובעיקר מאסו בלמידה המכוונת למבחנים ולסטנדרטים האחידים כפי שבאים לידי ביטוי במבחני המיצ”ב. תפישה זו שמה דגש על התפתחות הילד ופועלת להגן עליו מפגעי התחרות והחשיפה המוגזמת לטכנולוגיה, באופן שלמבקריה נראה מנותק לעתים מהחיים הרגילים.

ברוב המקרים נגזר על יוזמות החינוך הפרטיות הללו לעבור דרך חתחתים עד להכרה המיוחלת.

למאמר בעיתון "הארץ"

בית הספר האנתרופוסופי ביפו נלחם על חייו

ראה גם :
תוקפנות בגיל הגן; מחקר השוואתי בין גני ילדים בחינוך הרגיל ובחינוך האנתרופוסופי


המורה - בואי נשיר משהו


אנתרופוסופיה היא השקפת עולם רוחנית שעוסקת במגוון רחב של נושאים ולא רק בחינוך. מטרתה של האנתרופוסופיה היא להחזיר את האדם המודרני לעולם הרוח ממנו הוא התרחק ובכך להתחבר לתכלית שלשמה הוא נברא.

בית הספר ולדורף הרדוף מיישם בכל תחומי פעילותו ומערכותיו את יסודות חינוך ולדורף, כפי שהם באים לידי ביטוי בפסיכולוגיה החינוכית של רודולף שטיינר – מה שאנחנו מכירים כ"אנתרופוסופיה". המוטו: "קבל את הילד ביראה, חנך אותו באהבה, ושלחהו לדרכו בחירות". תכניות הלימוד ומתודות ההוראה מכוונות לתמיכה בהתפתחותו האישית של כל ילד. השאיפה – להקנות לתלמידים חינוך אנושי, רחב ורב-תחומי ככל האפשר כדי שלילד תהיה אפשרויות רבות לבחור את דרך החיים שהוא רוצה לחיות בה.

תכנית הלימודים עוקבת בקוויה העיקריים אחר תכניות הלימודים של משרד החינוך בתחומי הלימוד השונים, עם שינויים והתאמות שנובעים מרוח חינוך ולדורף. תהליכי הלימוד משלבים בתוכם תחומי אומנות רבים ככל האפשר: ציור, רישום, תנועה, פיסול, שירה, מוזיקה ועוד. הלימוד בשנים הראשונות של בית הספר היסודי אינו תכליתי ואינו מכוון לידע ואינפורמציה בלבד, אלא מלא חיים, אומנות ותהליכי יצירה, תנועה ועבודה. בשנים הראשונות אין מבחנים, ותהליכי ההערכה יוצאים מתוך הקשר הבלתי אמצעי בין המחנך והילד. בתיכון, כוללת תכנית הלימודים הכשרה רחבה ומגוונת בתחומי הלימוד העיוני ובאומנויות השונות, והכשרה מעשית בסדנאות מלאכה רבות.
מקור המידע
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya