בחירת משימה, החלפת משימה וביצוע מספר משימות בו-זמנית במהלך לימוד עצמאי מבוסס מחשב

מאת: Terry Judd

Judd, T. (2015). Task selection, task switching and multitasking during computer-based independent study. Australasian Journal of Educational Technology, 2015, 31(2), 193-207.

במעבדת מחשבים שאיפשרה גישה חופשית תועדו יומנים מפורטים לגבי השימוש של סטודנטים במחשבים במהלך למידה עצמאית. כל יומן כלל רצף כרונולוגי של משימות המייצגות את היישום או את אתר האינטרנט שהוצג בחלון הפעיל בתחנת העבודה.

כל משימה סווגה תוך שימוש בסכימה בת שלושה נדבכים בהתאם להקשר השימוש: הקטגוריות העיקריות היו משימות אקדמיות, תקשורת, מידע, בילוי ויישומים.

הסטודנטים החליפו משימות בתדירות גבוהה – משך זמן חציוני של משימה היה 31 שניות. 30% מכל המשימות בקירוב היו אקדמיות וכללו את רוב המעורבים במערכת ניהול הלמידה של האוניברסיטה.

משימות של תקשורת ושל בילוי היוו כ-18% וכ-9% מהמשימות בהתאמה. כמחצית מהמשימות לא היה קשורות למחקר.

ביצוע מספר משימות בו-זמנית היה נפוץ מאוד במהלך הלמידה העצמאית, בייחוד כאשר משימות של תקשורת היו אקטיביות.

מחקר זה מאשר שהסטודנטים צפויים להחליף משימות באופן קבוע, להשתתף במשימות מסיחות דעת, ולבצע מספר משימות בו-זמנית במהלך לימוד עצמאי.

לכל אחת מהתנהגויות אלה יש פוטנציאל להשפיע באופן שלילי על הלמידה של הסטודנטים, וכאשר הן משולבות יחדיו הן מצביעות על כך שהסטודנטים אינם יעילים באופן יחסי בניהול משימות מתחרות ובניהול זמנם בעת הלמידה.

קישור למאמר המלא באנגלית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya