בדיקת הקשר בין מעורבות הורית לבין מוטיבציית התלמידים

Gonzalez-DeHass, A., Willems, P. & Donan Holbein, M. (2005). Examining the relationship between parental involvement and student motivation. Educational Psychology Review, 17, 2, 99-123

חשיבותם של ההורים בחינוך ילדיהם תמיד היתה עצומה, אבל בעת הסגר היא גדולה מתמיד. מעורבות ההורים תורמת מאוד לתפיסת המסוגלות והשליטה של ילדיהם, התלמידים.

ככל שההורים מעורבים יותר, כך מורים ממצאיו של מחקר זה, כך גדלה תחושת הביטחון והמחוברות (Connectedness) של התלמידים.

להורים יש תפקיד מרכזי בהפנמה של ערכים חינוכיים, והם גם מתקשרים לילדיהם אסטרטגיות אפקטיביות בהתמודדות עם אתגרי בית הספר והלימודים.

בנוסף לכך, נראה כי היחסים בין מעורבות ההורים למוטיבציה הלימודית של ילדיהם היא דו-סטרית: ככל שהמוטיבציה של הילד גבוהה יותר, כך הוריו מגלים מעורבות רבה יותר. נראה כי הילדים חדורי-המוטיבציה נוטים יותר לפנות יותר להוריהם בבקשת עזרה, מעורבות ושיתוף פעולה.

למאמר המלא

לקריאה נוספת

 סקירת מידע: שותפות בין צוות חינוכי להורים

מעורבות הורית, למידה מכוונת עצמית של מתבגרים והישגים אקדמיים בסין העירונית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya