בגישה אנתרופולוגית- חינוכית איכות המורים בכל מדינה היא עניין מקומי ולא מדד להשוואה בינלאומית

מקור וקרדיט:

Jason Margolis. "Why Teacher Quality is a Local Issue (And Why Race to the Top is a Misguided Flop)", Teachers College Record, Date Published: June 22, 2010.
 
אם חשבנו כי רק באירופה מתעוררות התנגדויות של מומחי חינוך להשוואות הבינלאומיות של מבחני הישגים כגון פיז"ה ואחרים הרי שגם בארה"ב קוראים מומחים בתחומי החינוך תיגר על המגמה הזו . מחבר המאמר טוען כי "המרוץ לצמרת העולמית " ,התכנית החינוכית של ממשל אובמה, מבוסס על הנחות כוזבות, מדע מטעה והתעלמות מוחלטת מהתלמידים ומהמורים ובאופן שבו הם לומדים.
המחבר מציע הגדרה מחדש של המורה/המחנך האיכותי מתוך נקודת מבט אנתרופולוגית.
הוא משתמש בטענה של גירץ (Geertz, 1983) כי הדבר החשוב ביותר באנתרופולוגיה הוא היכולת להיכנס לתוך מוחם של אנשים אחרים ולהבין דברים מתוך תפיסת המבט שלהם. מכאן, המחבר טוען כי "הוראה איכותית" משמעה "לדעת מתי" גישה מסוימת להוראה מתאימה. זה, במידה רבה, ישתנה בהתאם למיקום, לזמן, לנסיבות ולנקודת המבט הפלורליסטית-תרבותית.
המחבר טוען כי "מורים טובים" מנסים להבין את תלמידיהם דרך שיחות המרוכזות סביב הלמידה. שיחות המתמקדות לעתים ישירות התוכן שיש להסבירו, אבל בפעמים אחרות הם עשויים להתמקד בנושאים אישיים, חברתיים, או תרבותיים שמשפיעים על הלמידה של היחיד ושל הקבוצה במהלך הזמן. גם המנהלים הטובים צריכים לפעול מתוך נקודת מבט אנתרופולוגית ולהבין את ההשפעה של מדיניות בית הספר על התלמידים ועל המורים. וגם בתי הספר לחינוך צריכים לספק לסטודנטים שלהם להכשרת מורים טווח רחב של תיאוריות וכלים כדי שיוכלו להבין את צרכיה של האוכלוסייה של בית הספר המקומי. המחבר מסכם כי כדי להשיג רפורמה בחינוך, אין צורך לשאוף לתחרותיות, אלא להבנה.
הסיכום נכתב ע"י מיכל זרזבסקי , מידענית ועורכת תוכן במכון מופ"ת
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya