בארי זימרמן כמחנך בעל תשוקה לפיתוח למידה של הכוונה-עצמית באמצעות למידה חברתית

DiBenedetto, (2011). Barry Zimmerman, An educator with passion for developing self-regulation of learning through social learning, Paper Presented during the AERA annual meeting, 11.4.2011, New Orleans, Louisiana.

מילות מפתח: המורה הטוב, לומד בעל הכוונה-עצמית

הנייר דן בדרך בה ארבע רמות ההתפתחות להכוונה עצמית שפיתח זימרמן – תצפית, חיקוי emulation)), פיקוח -עצמי והכוונה-עצמית – באות לידי ביטוי והולמות את הדרך שבה הוא מנחה סטודנטים לתואר שלישי. ברמה הראשונה, הסטודנטים לומדים מתוך תצפית בפרופסור כשהוא מלמד אותם. הוא מקיים דיגום של המאפיינים של מורה טוב כמו סבלנות, הבנה, מחויבות להצטיינות, גאווה בהישגי הסטודנטים ולמדנות. ברמה השנייה הוא מספק לסטודנטים הזדמנות לחקות אותו ע"י יצירה עצמאית של התנסויות למידה שונות. בשלב הפיקוח-העצמי הסטודנטים מנסים להפנים מה שלמדו ועובדים כדי להפוך לבעלי הכוונה עצמית . תהליך זה ניכר במיוחד כשמתחילים את תהליך הפיתוח והניהול של המחקר שלהם. בשלב האחרון, בהכנת ההגנה על התיזה, המורה רואה בהם "מומחים בהכוונה עצמית", ובהמשך הוא משמש כהורה הצופה בהם מרחוק, תמיד מוכן לתמוך, לשאול, לייעץ ולעודד.

קישור למאמר המלא


הסיכום נכתב ע"י ד"ר פנינה כץ ממכון מופ"ת

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya