אתיקה במחקר

האם כל מחקר הוא ראוי ומותר? האם נכון, או חובה, לשתף כל אחד במחקר? מהם כללי הפרסום של ממצאים מחקריים? על מי מוטלת האחריות להשלכות של המחקר?  
הספר אתיקה במחקר, הראשון בתחומו בשפה העברית, נכתב בידי חוקרים מובילים מפקולטות שונות באוניברסיטה העברית בירושלים. פרקיו מאירים סוגיות אתיות שונות במחקר ואת השלכותיהן התאורטיות והמעשיות בספר נכללים גם פרקים הדנים בסוגיות אתיות במחקר בתחומים כגון פסיכולוגיה וגנטיקה, ובסוגיות כגון שימוש בבעלי חיים ובתאי גזע עובריים לצרכים מחקריים. נוסף על כך מנותחים בו שישה מקרים של סוגיות אתיות שונות.
 
על המחברים:
פרופסור גבי שפלר הוא פסיכולוג קליני ופסיכואנליטיקאי. פסיכולוג ראשי של בית החולים
"
הרצוג-עזרת נשים" ומרפאותיו, המסונפים לבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית והדסה ירושלים. וראש המגמה לפסיכולוגיה קלינית במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים.
 
ד"ר רות לנדאו, מרצה בכירה ויו"ר ועדת האתיקה במחקר בבית הספר לעבודהסוציאלית ולרווחה חברתית באוניברסיטה העברית בירושלים וחברה בוועדת האתיקה העליונהשלה. ד"ר לנדאו היא חברת מערכת כתב העתThe Journal of Social Work Values and Ethics, מחברת מאמרים רבים בתחום האתיקה המקצועית והביו-אתיקה ומעורכי ומחברי הספר  Third Party Assisted Conception Across Cultures: Social, Legal and Ethical Perspectives London & New York: Jessica Kingsley Publishers 2004

    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    יחיחעיחע

    פורסמה ב 20/01/2011 ע״י וחידי סלח

    יחיחעיחע

    פורסמה ב 20/01/2011 ע״י וחידי סלח
    מה דעתך?
yyya