ארה"ב: האם מורים יכולים לנהל בית ספר בצורה שיתופית ?

סקירה מרתקת אודות כמה וכמה בתי ספר בארה"ב הפועלים  כקאופרטיבים בהם המורים עצמם מנהלי בשיתוף פעולה את כל סביבת ביה"ס. הסקירה המלאה נכתבה ע"י Charles Taylor Kerchner .  הסקירה ( הפעם הבאנו את הסקירה המלאה ) מציגה את דרכי ההוראה של המורים בבתי ספר אלו , כגון למידה מבוססת פרויקטים אשר הפכו בתי ספר שיתופיים אלו בניהול ובאחריות  לסיפור הצלחה. במוקד הסקירה ניצב בית הספר Avalon School אשר הוקם בשנת 2001 במינסוטה ע"י הורים ומורים  אמנם, מדובר בתהליך דמוקרטי ובבתי ספר הדומים לבתי הספר הדמוקרטים בישראל, אך כל ההחלטות בביה"ס מתקבלות בניהול משותף ללא פונקציה של מנהל ביה"ס. כל בתי הספר השיתופיים במדינת מינסוטה בארה"ב פועלים כולם בהשראת חזון הנקרא EdVisions , חזון המנחה את פעילותם ודרכי ההוראה שלהם.  החזון החינוכי של EdVisions מצדד בפיתוח שיטות הוראה אלטרנטיביות כגון למידה מאותגרת פרויקטים.
ראה גם :
Thomas, Doug, Walter Enloe, and Ron Newell, (eds.) The Coolest School in
America: How Small Learning Communities Are Changing Everything. Lanham, MD: Scarecrow Education, 2005.
 
סקירה קודמת של פורטל מס"ע בנושא זה : האם מורים יכולים לנהל ביה"ס כקואופרטיב?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya