ארגון העבודה הפדגוגית במסגרת תכנית "אופק חדש"

נוסח "חוזר מנכ"ל" משרד החינוך המבהיר את עיקרי השינוי הפדגוגי וההפעלה ברפורמת תכנית "אופק חדש" .
על פי הרפורמה תורכב משרת עובדי ההוראה בבית הספר משעות הוראה בכיתה, משעות פרטניות ומשעות שהייה. כל עובד הוראה מחויב ללמד בשעות הפרטניות תלמידים כיחידים ו/או בקבוצה בת 2–5 תלמידים.
החוזר מפרט את ההנחיות להפעלת השעות הפרטניות בבתי הספר היסודיים בהתאם לרפורמת "אופק חדש". השעות הפרטניות מזמנות הזדמנות להפעלת הוראה ממוקדת בפרט. ההנחה היא שההוראה הממוקדת בפרט מאפשרת מימוש טוב יותר של מטרות החינוך היסודי והגעת כל התלמידים להישגים הנדרשים.
  
 
 
  
 
דוגמא לשעות פרטניות של
טיפוח מסוגלות עצמית – כיתה ג'
 
 
קומיקס
יצירת סיפור באמצעות קומיקס.
ההומור כאמצעי להצפה ופתרון לבעיות יום –יומיות.
בניית משחקים
ניצול ידע עולם אישי ליצירת משחקי חברה.
פיתוח כישורי חשיבה וכישורי שפה. טיפוח עבודת צוות.
החיים כמשל
הקניית ערכים חברתיים באמצעות המשל. פיתוח כישורי כתיבה והבעת רגשות
משחקי מחשב
יצירת תנאים להנמכת חששות משפה זרה (אנגלית).
לרקוד את שירת הארץ.
יצירת "מדריכים, להפעלת מעגלי רוקדים בביה"ס.
טיפוח הדימוי העצמי ומסוגלות לעמוד מול קהל.
אוריינות באמצעות מחשב
הכרת סיפורים, עיבודם והצגתם באמצעים טכנולוגיים.
אני וגופי
טיפוח מודעות לשפת הגוף, טיפוח מיומנויות ספורטיביות וחברתיות.
משחקים חשבון
התמודדות עם קשיים מתמטיים בדרך חוויתית (משחקים).
 
מקור וקרדיט:
 
 
ראה גם :

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    ילדי לומדים בביהס מירון בתא. התכנית מופעלת בביהס, בנוסף לשעות ההעשרה הפרטניות שינו בביהס גם את זמני ההפסקות, כלומר ההפסקות קוצרו באופן ניכר כדי ששעת הסיום תישאר מוקדמת יותר. האם זה מתחייב מהתכנית? כיצד ניתן לשנות? (יש לציין כי התלמידים סובלים מהקיצור המשמעותי בזמני ההפסקות, לא מספיקים להרגע ולהתווארר ועוד).אודה לכם אם תוכלו להפנות אותי לסמכות העוסקת בנושא באם אינכם הכתובה.תודהמיכל

    פורסמה ב 11/01/2010 ע״י מיכל למברגר
    מה דעתך?
yyya