אל תתנו לי לשכוח את המורה שרציתי להיות
מאת: Misty Adoniou
מילות מפתח:
בתי ספר יסודיים
חונכות
חזון חינוכי
מורים מתחילים
עזיבת מורים
קליטת מורים מתחילים
תוכניות ליווי וקליטה
תמיכה
Adoniou, M. (2016). Don’t let me forget the teacher I wanted to become. Teacher Development, 20(3), 348-363.
מאמר זה מדווח על ממצאים ממחקר של 14 מורים מתחילים בשנת ההוראה הראשונה שלהם בבתי ספר יסודיים. בסיום השנה הראשונה, מחצית מהם שקלו מחדש את מחויבותם ארוכת הטווח להוראה.
המחקר מצא שהמורים המתחילים שקלו לעזוב משום שהם נאבקו להיות המורים אשר חזו שיהיו. סיבה אחת לכך הייתה העדר התאמה בין התמיכות שהוצעו להם, לבין מה שדימו בנפשם לגבי הוראה טובה.
המאמר דן בתוצאות ההיערכות הכושלת של התמיכות עבור מורים מתחילים, יחד עם הצעות בנוגע לדרכים שבהן חונכות ותכניות קליטה (induction programme) יכולות לתמוך בצורה טובה יותר במורים מתחילים כדי שיהפכו למורים שהם רוצים להיות.
ראו גם:
תפיסות של מורים מתחילים (בטסמניה, אוסטרליה) את שלב הכניסה למקצוע ההוראה
yyya
אפשר לקבל את המאמר בטקסט מלא