אי-למידה או e-learning?

מקור: אי-למידה או e-learning?, הד החינוך, כרך פ"א, גיליון מס' 6, הוצאת הסתדרות המורים, עמ' 80-81
המחשב האישי, האינטרנט והנגישות לתוכן פתחו אפשרויות חדשות ללמידה, אבל כשנפגשו עם מבנה הלמידה המסורתי של בית הספר יצרו הפרעה – המורים סבורים שהלמידים מנצלים את הרשת לאי-למידה במקום ל-e-learning, ולכן נאלצים לחזור לשימוש בשיטות ישנות כמו כתיבה ביד.
לדעת לוי, עדיף היה למורים לאמץ גישה אחרת – הימנעות מהתקפה ישירה, והתמקדות בהגנה אקטיבית מתוך ניצול כוחו של "היריב". הויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית באינטרנט שהפכה "לאימת המורים", היא הבטחה גדולה, ועדיף לא להילחם בה אלא להשתמש ב"אנרגיות" הגלומות בה כדי להפוך את הלמידה למשמעותית – גם מחוץ לגבולות הזמן והמרחב של בית הספר.
ההתפתחות המואצת של כלי השיתוף והקהילה ברשת יוצרים הזדמנות נדירה לשינוי פני החינוך – בתפקיד המורה, בתהליך הלמידה, באופני ההערכה, בניצול נכון של הזמן והמקום, שתקשורת בין המורה לתלמידיו, בשיתופיות בין התלמידים ובשקיפות של כלל תהליך הלמידה.
לדעת לוי, יש לרתום במהירות את הוויקיפדיה ויישומי ווב 2.0 אחרים למעשה החינוכי כיוון שהטכנולוגיה מתקדמת בקצב מהיר מאוד ואם לא תיושם גם במערכת החינוך, במקום שבו מתמרכז תהליך הלמידה, תיחשב מערכת החינוך ללא מעודכנת, לא רלוונטית.
תוצר הלמידה בויקי הופך חלק אינטגרלי מהמידע הגדל בקצב ברשת, ומהווה מקור תוכן עבור תלמידים אחרים בבתי ספר אחרים. הלמידה נעשית גם מחוץ לזמן הרשמי של בית הספר, תוך יצירת קשרים עם מומחים ב"עולם האמיתי". תלמידים לומדים לתקשר עם מבוגרים סביב ידע, לברור ולאמת ידע, ולערוך אותו בצורה שתהיה נגישה גם לחבריהם.
תפקיד המורה לא מתבטל אלא הופך מהותי יותר – הוא הופך להיות מנחה טוב ללמידה שיתופית, ולומד בעצמו.
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya