אירועי למידה לא שגרתיים כ"הפניניג" של חווית למידה בבתי ספר תיכוניים

מאת : צוות "קו לחינוך"

אירועי למידה מתמשכים בביה"ס , הנקראים לעתים גם "הפנינג של חווית למידה" יוצרים בבתי הספר אווירה ייחודית שתורמת רבות למוטיבציה של התלמידים וללמידה מעמיקה יותר.

צוות עיתון "קו לחינוך" מתאר בגיליונו (מ15 לנובמבר 2012) שני אירועי למידה מתמשכים ייחודיים אשר השפעתם על המוטיבציה של התלמידים היא משמעותית.

הראשון נערך בתיכון ברנר אשר בקיבוץ בית ברנר. 50 תלמידים למדו במסגרת לימודי היסטוריה לחמש יחידות לבגרות את הנושא של תולדות ארצות הברית. אחד הפרקים הקשים והמאתגרים בתוכנית הלימודים עוסק בלימוד הממשל האמריקני, שסדריו נגזרים מן החוקה שנוסחה בסוף המאה ה- 18 . שיאה של הלמידה בא לידי ביטוי באירוע הדמיה מחיי ארה"ב אליו הוזמנו גם ההורים ( "החלום האמריקאי בתיכון ברנר", קיבוץ בית ברנר) .

המקרה השני המתואר בגיליון "קו לחינוך" התחולל בבית החינוך נופי הבשור שבחבל אשכול שם נערך לאחרונה שבוע דמוקרטיה. במהלך השבוע עסקה קהילת בית הספר "נופי הבשור" במגוון פעילויות ערכיות- חברתיות, הקשורות לחברה בישראל. הפעילויות נערכו תוך כדי יום הלימודים, מבלי לפגוע בהתנהלות הרגילה של מערכת השעות. כך שולב הנושא במקצועות הלימוד, בשיעורי המחנך, בפעילות בספרייה ועוד.

לכתבות בגיליון "קו לחינוך"

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya