אין חינוך ללא ההורים, מעורבותם ממנפת הישגים

ד"ר חדוה טרגר , "אין חינוך ללא ההורים, מעורבותם ממנפת הישגים", עיונים בחברה , בטכנולוגיה ובמדע , מרץ 2012 , אורט ישראל .

מחקרים מראים כי יש שוני במעורבות ההורים בין בנים ובנות, ההולך וגדל עם העלייה בגיל הילד. הלחץ על הבנים להישגים לימודיים גדול יותר מאשר על הבנות. מחקרים אחרים מדגישים, כי עם העלייה בגיל התלמיד, מעורבות ההורים בבית הספר הולכת ופוחתת, למרות זאת, מעורבות ההורים בתהליך הלמידה של הילדים חיונית בכל גיל, אולם נמצא כי גיל הילד הוא משתנה

סוג מעורבות ההורים המשפיעה על הישגים לימודיים בגילאים השונים על פי מודל "מעורבות הורים מובחנת":

דרוש רה-ארגון של מערכת החינוך, שיכלול בתוכו העברת סמכויות ופעילויות למסגרת המשפחתית. יש להניח שתגבר המוטיבציה הפנימית של התלמידים להישגים גבוהים יותר ולהתנהגות מתורבתת יותר, אם הדברים יוקנו במסגרת התא המשפחתי.
יש לזהות את סוגי מעורבות ההורים בבית הספר, בפרט בקרב התלמידים בעלי רמת הישגים לימודיים נמוכה באמצעות שאלונים, ראיונות ושיחות כבסיס לבניית תכנית עבודה עם ההורים. התכניות כוללות פעילויות הקשורות במטרות בית הספר וההורים וקריטריונים להערכתן.

למאמר המלא של ד"ר חדווה טרגר

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya