איך ייראה בית הספר בעוד עשר שנים?

JOSHUA BRUSTEIN. "What Will School Look Like in 10 Years?" New York Times , September 3 2011 .

כמה מומחים מובילים לתקשוב חינוכי בעולם נותנים את דעתם לדמות ביה"ס בעוד 10 שנים. מחשבים, לוחות אלקטרוניים חכמים (electronic whiteboards) וטכנולוגיות אינטראקטיביות אחרות משנים באופן יסודי את החינוך בארה"ב ובעולם . זו נקודת המבט של המומחים שעמם שוחח כתב העיתון "ניו יורק טיימס" לגבי השאלה איך תיראה הכיתה בעוד עשר שנים מהיום? .

קארן קנטור (Karen Cator), מנהלת של טכנולוגיה חינוכית במחלקת החינוך של ארה"ב

גברת קנטור ( Ms. Cator) טענה כי להופעתם של הכלים הדיגיטליים תהיה השפעה על החינוך שתתחרה בחומרים המודפסים. האתגר הוא לבצע את המעבר מחומרים מודפס לחומרים דיגיטליים שמציעים רמות חדשות של אינטראקטיביות. עד אז, לטענתה, בתי הספר ייעצרו על-ידי הצורך להשקיע בו-זמנית בספרים ובטכנולוגיה.

Tom Vander Ark, שותף מנהל ב- Learn Capital

Tom Vander Ark, שהחברה שלו משקיעה בחברות העובדות עם טכנולוגיה חינוכית, מאמין שבבתי ספר רבים הכיתות המסורתיות יפנו את הדרך להקבצות משתנות תדיר של תלמידים העובדים על חומר דומה ביום מסוים.

Larry Cuban, פרופסור אמריטוס, בית הספר לחינוך באוניברסיטת סטנפורד (Stanford University School of Education)

 Cuban, שכתב על מחשבים בכיתה בשנת 1986, טען שהתחזיות לגבי חדירת המהפיכה הטכנולוגית אינן חדשות. אולם, לדעתו, השינוי בחינוך לא יגיע מהר כל כך כמו שרבים חוזים.

Eileen Lento, אסטרטגית בחינוך, חברת Intel

Ms. Lento טענה כי ייתכן ובתי הספר הכפריים הם המקום הטוב ביותר להתנסות בשיטות הוראה דיגיטליות כגון: קורסים מקוונים, מאחר והם כבר עכשיו מתקשים להציע סוגים מסוימים של שיעורים. היא טענה כי שיעורים מקוונים יתחילו להתווסף בהדרגה לשיעורים בכיתה, אבל יובילו לשינויים בכל דבר, החל בלוח הזמנים של יום הלימודים ועד לארכיטקטורה של בנייני בית הספר.
"מאוחר יותר, כאשר דברים יתפתחו ואנשים יתרגלו לכך, ייראו שינויים מורכבים יותר", היא אמרה.

David Silvernail, מנהל, Center for Education Policy, Applied Research and Education

Mr. Silvernail טען שהטכנולוגיה שתשנה את הכיתה כבר קיימת. האתגר הוא להשתמש בטכנולוגיה הזו באופן אפקטיבי. הוא בחן את ההשפעה של תכנית במדינת מיין, שבה כל התלמידים בחטיבות הביניים קיבלו מחשבים ניידים. התוצאות היו שונות מאוד, וכיתות שהשתמשו במחשבים ניידים לעתים קרובות במיוחד לא בהכרח היו המצליחות ביותר. הוא טען כי מאחר ובתי הספר מסתמכים יותר על מחשבים ניידים ומכשירים ניידים, חשוב לקבוע מתי התלמידים מרוויחים מנוכחותם של המחשבים ומתי המורים צריכים לשים אותם בצד.

קישור למאמר באנגלית

ראה גם :

The annual Horizon Report – 2011 - מה הן הטכנולוגיות והמגמות העתידיות שישפיעו על החינוך והמחקר?

דו"ח Horizon Report 2009 : אילו טכנולוגיות תקשוב צפויות להיות מיושמות בבתי ספר?

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya