איך הרגשת היום בגן? – על פיתוח מודעות רגשית בקרב ילדים

 התייחסות של ההורה להיבטים רגשיים בחוויות שעובר הילד, עשויה להיות בסיס לפיתוח מודעות של הילד לרגשותיו.שיח רגשי עם ילדים יכול להתקיים כמעט בכל סיטואציה בחיי היום-יום. המבוגר הוא זה שיכול לכוון את השיחה למקומות רגשיים או להישאר בשיח היומיומי ה"רגיל". שיח רגשי ישיר מתקיים כאשר ההורה פונה ומתעניין בעולמו הרגשי של הילד, ושואל, למשל, "איך הרגשת היום בגן?", "למה בחרת להשתמש בצבעים הללו בציור שלך?", או "איך הרגשת כשיונתן קרא לך בשם גנאי?" וכו'.הקשבה אמיתית לתכנים שהילד מעלה, משדרת לו מסר של התעניינות והכלה. הקשבה שכזו כוללת התייחסות לרגשות הילד ומתן לגיטימציה לתחושות הללו ("זה באמת פוגע כשאומרים כך..."). זאת, לעומת התייחסות טכנית לדברים, המעבירה מסר שאין מקום לתחושות שהילד מעלה ("אין טעם לבכות, את הרי יודעת שמחר בבוקר תשלימו..."). כאשר הילד מרגיש שאין הקשבה אמיתית ומותאמת לצרכיו, הוא עלול להרגיש שמיותר לשתף ברגשותיו ובמקרים מסוימים עלול אף לבטא את מצוקתו באמצעות בעיות משמעת והתנהגות, כאבים פסיכוסומטיים ועוד .

    לפריט זה התפרסמו 3 תגובות

    מסכימה לחלוטין!
    קיים אצל הורים רבים (מדברת בהם גם בכובע של אמא ולא רק גננת) לעיתים קושי וחוסר זמן לקיים שיחות מעמיקות עם ילדיהם אך כשמבינים את החשיבות של הדבר הן בהווה והן בעתידו הרגישי של הילד חייב לייחס לנושא זה יותר חשיבות וזמן

    פורסמה ב 12/01/2021 ע״י אורטל מזרחי

    אשמח לקרוא עוד על התחום שמעסיק ברמה היומימית בגן ולדעת שאפשר להפנות אליך הורים שזקוקים להדרכה הורית

    פורסמה ב 03/05/2015 ע״י מיכל דוידי

    בשמחה, ,תחומי העיסוק ופרטי ההתקשרות שלי נמצאים באתר שלי בכתובת http://www.hayeled.co.il

    פורסמה ב 24/10/2015 ע״י מאיה שפילמן
    מה דעתך?
yyya