איך אני מצליח?

מאת: Jan Chappuis

Chappuis, Jan. "How Am I Doing?", Educational Leadership 70. 1 (Sep 2012): 36.

 


למשוב יש תפקיד חיוני על ההישגים בלמידה.

אולם, לורי שפרד (Lorrie Shepard), בסכמה את ניתוח-העל של Kluger ו- De Nisiלגבי מחקר על מתן משוב, מציינת שמתוך 131 מחקרים, כשליש בלבד חקרו האם מתן משוב שיפר את הלמידה.

מסתבר שלא מתן המשוב הוביל להישגים בלמידה, אלא ההשפעה שיש למשוב קובעת עד כמה התלמידים לומדים.


שפרד וחוקרים אחרים סיכמו שהמשוב מכוון את תשומת הלב ללמידה המיועדת שיש לה השפעה חיובית על ההישג, והוא אפקטיבי ביותר כאשר הוא מציין את היתרונות של העבודה שבוצעה ונותן הדרכה לשיפור.


במאמר זה, Chappuis דנה באופן שבו משוב אפקטיבי מסייע לתלמידים להבין מה הם יודעים ועל מה עליהם להמשיך לעבוד.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya