אוריינות מדעית – שינוי תפיסות וגישות בהוראת המדעים

מקור: משרד החינוך, המזכירות הפדגוגית, הפיקוח על הוראת מוט"ב
 
 
מסמך מקיף שיטתי וחשוב הסוקר את התפתחות הוראת המדעים בעולם מאז שנות ה-80. הסקירה כוללת את ראשי הפרקים הבאים: הצבת יעדים חדשים בהוראת המדעים בשנןת ה-80 – עיקרי השינוי, מהי אוריינות מדעית? כיצד היא נמדדת? מה מאפיין אזרח אוריין במדע? יוזמות חינוכיות להקניית אוריינות מדעית, פרויקט 2061 בארה"ב והשלכותיו על הוראת המדעים, "מדע לכול" – עקרונות הגישה, ההשלכות של עקרונות "מדע לכול" על ההוראה וההערכה, הוראת מדע בגישה רב-תחומית, ההגדרה של ליבת הידע המדעית בגישה רב-תחומית – הויכוח האקדמי, ליבת תוכן מושגית מפורטת מול ליבת תוכן רעיונית בלבד והתפתחות "מדע לכל" במוט"ב.

    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    הקובץ המצורף לא עולה

    פורסמה ב 25/03/2007 ע״י עינת בן דב

    מאיזו שנה המאמר? האם מ-2006?

    פורסמה ב 16/04/2008 ע״י שרה קליין
    מה דעתך?
yyya