אוריינות ושפה: יחסי גומלין, דו לשוניות וקשיים

הספר, עוסק בהבנת ההתפתחות והאוריינית של הלומד, בתהליך רכישת הקריאה והכתיבה, ובתכניות התערבות בתחום זה. מוצגות בו עבודות של טובי החוקרים בישראל על אוכלוסיות חד-לשוניות ודו-לשוניות, תלמידים שהתפתחותם תקינה ותלמידים בעלי צרכים מיוחדים, לקויות למידה, קריאה, שפה ושמיעה.

בספר מקיף ומרתק מבקשות עפרה קורת ודורית ארם לבחון חלק מהגורמים המונעים ממערכת החינוך ליישם את איכויותיה. הספר כולל 29 מאמרים, של טובי העוסקים בתחום החינוך בישראל, העוסקים בחינוך ילדים על היבטיו השונים. הספר מחולק ל-7 שערים: בשער הראשון עוסקים המאמרים בתמונת המצב של הקריאה בישראל. התמונה אינה מעודדת, אם בוחנים אותה למול מדינות המערב, ויחד עם זאת מציעים המאמרים (בעיקר זה של רות זוזובסקי) את המפתח למציאות קשה זו.

אוריינות ושפה: יחסי גומלין, דו לשוניות וקשיים - עפרה קורת  ודורית ארם (עורכות ).

קישור להוצאה לאור

ד"ר עפרה קורת היא מרצה בכירה וראש המגמה לגיל הרך בבית הספר לחינוך באוניברסיטת בר-אילן. מחקריה עוסקים בהתפתחות האוריינית ובטיפוחה בקרב ילדים בסיכון, ובכללם ילדים ממיצב חברתי-כלכלי נמוך, ילדים עולים מאתיופיה וילדים ממשפחות ערביות. מחקריה האחרונים עוסקים בטכנולוגיה כאמצעי לקידום השפה הדבורה והכתובה.

פרופ' דורית ארם היא ראש המגמה לחינוך בחוג לחינוך מיוחד ויעוץ חינוכי, בית הספר לחינוך, אוניברסיטת תל אביב, מחקרה מתמקד בחקר אינטראקציות בין מבוגרים לילדים בתחום השפה הכתובה ובחינת משמעותן להתפתחות ניצני אוריינות והתפתחות רגשית חברתית של ילדים צעירים בחברה היהודית והערבית. היא מפתחת ומעריכה תכניות לקידום רמת התיווך של הורים וגננות.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya