תפיסות ועשייה ברפורמה חינוכית: נרטיבים של מורים

מקור וקרדיט :
 
פרימה אלבז-לוביש . "תפיסות ועשייה ברפורמה חינוכית: נרטיבים של מורים", הלכה ומעשה בתכנון
לימודים,  גיליון מס' 21 , תשע"א 2010.
 
 
כיצד מתרגמים מורים את הערכים המושרשים בהם לכלל עשייה חינוכית בכיתה? יש מורים שמסוגלים להגשים את אמונותיהם וערכיהם החינוכיים בכיתות תוך כדי עבודה על פי תכניות הלימודים המחייבות ורוח הפילוסופיה הבית ספרית והדפוסים המקובלים בהוראה ובלמידה. אך גם יש מורים שהפער בין אמונותיהם וערכיהם לבין המציאות שהם מתמודדים אתה בבית הספר מוביל אותם להיות מעורבים בתהליכי שינוי, או אפילו ליזום תהליכים כאלה. המאמר הנוכחי מציג את סיפוריהן של שתי מורות ישראליות, שדמיינו לעצמן משהו שונה מדרכי העשייה והפעולה בבתי הספר שלהן. שתי המורות היו מעורבות בייזום תהליכי שינוי, וסיפוריהן מתארים את החידושים שהנהיגו בעבודתן. הדיון בסיפורים אלה והמשתמע מהם שופכים אור על התאוריות המובלעות בדבר שינוי, ועל השיח המורכב על שינוי שמתקיים במהלך הקשר של המורות עם עמיתיהן כחלק מתהליכי השינוי.  
המאמר "תפיסות ועשייה ברפורמה חינוכית: נרטיבים של מורים" מאת פרופ' פרימה אלבז-לוביש
 
מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?