שיפור מיומנויות קריאה מוקדמות עבור קוראים מתחילים תוך שימוש בתכנית מקוונת כהוראה משלימה

מאת: Emily Tyler

Tyler, Emily; Hughes, John; Beverley, Michael; Hastings, Richard. "Improving early reading skills for beginning readers using an online programme as supplementary instruction", European Journal of Psychology of Education - EJPE (Springer Science & Business Media B.V.). Sep2015, Vol. 30 Issue 3, p281-294.

מחקר זה בחן האם שימוש בתכנית קריאה מקוונת (Headsprout® Early Reading; HER) כהוראה משלימה עבור קוראים בכיתה ב', ללא קשר לבעיות קריאה התחלתיות, הובילה לשיפורים במיומנויות קריאה בהשוואה לילדים שלא קיבלו שעות הוראה נוספות.

חמישים ואחד ילדים בכיתה ב' (גילאי 7-6 שנים) משני בתי ספר משלבים בצפון וויילס (North Wales) השתתפו במחקר. המשתתפים הוקצו רנדומלית לקבוצת ה-HER או לרשימת המתנה שהיוותה את קבוצת הביקורת.

בעקבות מבחן מקדים של הערכת הקריאה, קבוצת ה-HER נרשמה לתכנית כהוראה משלימה במשך 45 דקות מדי יום למשך 8 חודשים. נמצאו הבדלים מובהקים לטובת משתתפי קבוצת ה-HER על פני מדדים של דיוק בקריאה ומיומנויות של זיהוי מילים.

התוצאות מצביעות על כך שלשימוש ב-HER כהוראה משלימה לקריאה עבור קוראים מתחילים בכיתה ב' עשויה להיות השפעה משמעותית על מיומנויות קריאה. דרוש מחקר נוסף כדי לחקור את היתרונות הפוטנציאליים של יישום בכיתה כאספקה סטנדרטית עבור קוראים מתחילים.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

קריאה מדי יום: מסע לקריאה אותנטית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya