שימוש חופשי בטכנולוגיה מסייעת מבוססת מחשב כדי לתמוך בתלמידים בעלי מוגבלויות בתהליך הכתיבה
שיוBouck, Emily C.; Meyer, Nancy K.; Satsangi, Rajiv; Savage, Melissa N.; Hunley, Megan. "Free Computer-Based Assistive Technology to Support Students With High-Incidence Disabilities in the Writing Process", Preventing School Failure, 2015, Vol. 59 Issue 2, p90-97.
התבטאות בכתב היא רכיב מוזנח אך חיוני של החינוך; אולם, תהליך הכתיבה – החל בטרום הכתיבה, דרך תהליך הכתיבה וכלה בסיום תהליך הכתיבה – הוא לעתים קרובות תחום של מאבק עבור תלמידים בעלי מוגבלויות.
אסטרטגיה אחת לסייע לתלמידים בעלי מוגבלויות הנאבקים בתהליך הכתיבה היא להשתמש בטכנולוגיה מבוססת מחשב.
המאמר מציג תוכנות חופשיות של טכנולוגיה מבוססת מחשב אשר ניתן להשתמש בהן כדי לתמוך בתלמידים עם מוגבלויות – כמו גם בכותבים מתקשים אחרים – בטרום תהליך הכתיבה, דרך תהליך הכתיבה וכלה בסיום תהליך הכתיבה.
קיימים מוצרים רבים המיועדים לכתיבה מבוססת מחשב הכדאיים לרכישה, אולם מאמר זה מספק אפשרויות עבור מורים ועבור צוות בית ספר המנסים לאזן בין הצרכים של התלמידים לבין תקציב בית הספר.