שימוש במחקר נרטיב כשיטה בהכשרת מורים: גישה חברתית-תרבותית

Carey Philpott. "Using Narrative Research as a Method in Teacher Education; a Sociocultural Approach", Teacher Advancement Network Journal, 2014.


חקירת הקשר בין הנרטיב לבין ההתפתחות של המורה הפכה יותר ויותר פופולרית.
מהספרות העכשווית עולה כי יותר מארבעים מאמרים, שחקרו את הקשר בין ההתפתחות של המורה לנרטיב, פורסמו מאז שנת 2005.
אולם, רבים ממאמרים אלה לא הציעו בנייה של תיאוריה ברורה לנרטיב ולקשר שלו לפעולה אינדיבידואלית או למבנה החברתי-תרבותי.

על כן, מאמר זה מדווח על מחקר שמפתח את הגישה החברתית-תרבותית של Wertsch לנרטיב כדי לחקור את הדרכים שבהן הנרטיבים לגבי ההתנסות בכיתה (ולכן לגבי הלמידה חווייתית) של הסטודנטים, הנמצאים בשלבי הכשרתם ההתחלתיים כמורים, מושפעים מנרטיבים דומיננטיים בבית הספר שבו הם שובצו.

מאמר זה מכוון לספק דוגמא של הגישה למחקר הנרטיב שחוקרים אחרים בהכשרת מורים יכולים להשתמש בה כדי להבין את הלמידה של הסטודנטים שלהם.


קישור למאמר באנגלית

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?