שבע דרכים פרקטיות לתמוך במורים חדשים

מאת: Jamie Bonato

Bonato, J. (2019). The seven practical ways to support new teachers. Leadership, 49, 20-21

מראיונות עומק שערכה עם מורים שנשרו ממקצוע ההוראה, הסיקה ג'יימי בונאטו, מורה למתמטיקה בעלת ניסיון של 18 שנים ובעלת תואר דוקטור (Ph.D) עם התמחות במנהיגות חינוכית, שהסיבות המרכזיות לנשירת מורים הן:

  • תחושת בידוד
  • חוסר תמיכה מצד המערכת
  • חוסר התאמה בין השכר לבין המאמץ

הגם שלא ניתן לפתור את בעיית הנשירה בן-לילה, בונאטו מציגה שבע פעולות פרקטיות בהן בתי ספר, מנהלים ומפקחים יכולים לנקוט על מנת להשאיר את המורים במערכת:

1) ספקו למורים כלים להתפתחות מקצועית - הגם שעברו הכשרת מורים, למידת כישורי הוראה נוספים תאפשר להם להיות גמישים, יצירתיים ויציבים יותר.

2) ציינו לשבח את תרומתם - מורים שיבחינו במאמצים מצד מנהלים, מפקחים, ערים ומחוזות להדגיש את תרומתם, יחושו שהסביבה מכבדת ומוקירה את פועלם.

3) טפחו את הקשר בין ההנהלה לבין המורים – למשל, צפו במורה מלמד והעניקו לו פידבק חיובי.

4) הציעו למורים חדשים תוכניות חונכות - זהו מי הם המורים הוותיקים שמסוגלים להועיל להם ולשתף אותם בניסיונם. אם במחוז שלכם אין תוכנית חונכות רשמית, יזמו והפעילו אחת.

5) צרו סביבת עבודה יעילה - על מנת להפיג את תחושת הבידוד, הקימו תשתית של רשתות עבודה חברתיות בתוך בית הספר ותנו למורים זמן להתחבר עם עמיתיהם למקצוע.

6) נהלו נכון את הזמן - כדי לעזור למורים להימנע מעומס עבודה, למדו אותם דרכים יעילות לבדוק מבחנים, לכתוב ולפתח מערכי שיעור ולתקשר עם הורים.

7) גלו הבנה לקשיי הסתגלות – נסו לתת למורים חדשים להתרכז אך ורק במטלות ההוראה השוטפות. תנו להם משימות בנות-השגה והימנעו מציפיות מוגזמות, כמו כתיבת חומרי העשרה וארגון פעילויות אחרי זמן בית הספר.

לתקציר באנגלית

צרכי התפתחות מקצועית של מורי מורים חדשים בודדים בבית הספר: ידע פדגוגי וזהות מקצועית

מחקר ראשוני: עלייה בנשירה של מורים חדשים לאחר "אופק חדש"

 

 

 


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    בסעיף 7 הייתי מוסיפה להימנע מפיצול מחנכים להוראה בכיתות רבות.

    פורסמה ב 25/10/2022 ע״י רות רגב
    מה דעתך?
yyya