רק מצגת טובה זה לא מספיק

בסרטון של הרצאת טום ווג'ק בTED , Tom Wujec: 3 ways the brain creates meaning , תוכלו לראות את היתרונות של הצגת מולטימדיה ברמת הלומד היחיד וברמת קבוצה של לומדים המשתפים פעולה בחשיבה משותפת.ה"סוד" של הלמידה המשמעותית (ותקשורת) הוא בנייה של מודלים מנטליים.מודל זה ייבנה באמצעות שלושה אזורים בקוגניציה (שיוצרים את אפקט ("אה הה"... הבנתי), אשר מקבלים מידע מהקליפה הוויזואלית של המוח. (עיבוד לעברית ע"י לימור ליבוביץ בבלוג המועיל שלה) .

המורה צריך להבין ולהכיר היטב את:

מגבלות הקוגניציה האנושית, התפיסה הוויזואלית האנושית והממדים הרגשיים המשפיעים עליהן
האופן בו מידע (חיצוני) הופך לידע (אישי כמובן)- על-ידי חיבור בין ידע קודם למידע חדש
המאפיינים המיוחדים של הלומדים וההקשר בו הלמידה מתקיימת
האופן בו ניתן להביא לומדים אלה ל"מצב שבו הם מוכנים ללמידה ורוצים לבנות ידע"- מבחינה רגשית
הארגון המותאם לקוגניציה האנושית של הייצוגים במצגת ההוראה (של טקסט, תמונה, אנימציה..)
הפדגוגיה המתאימה- כלומר-
את כל הפעילויות הקוגניטיביות- רגשיות- חברתיות שיקדמו בניית ידע

ועוד לא אמרנו כלום על הערכת הלמידה ותוצרי הלומדים...
שתפקידם להשביח את ההוראה והלמידה בתהליך ספירלי מתמשך.

לסקירה של לימור ליבוביץ

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?