קורסים מתוקשבים ופיתוח מיומנויות חשיבה גבוהות

מקור: אתר eLearning.com
 
בקורס מתוקשב יש סיכוי גדול יותר לפתח מיומנויות חשיבה גבוהה,טוענת ד"ר Susan Smith Nash העוסקת בתחום. בקורס מתוקשב היכול לקדם חשיבה גבוהה הסטודנטים נדרשים למלא תפקיד יותר אקטיבי מעבר לקריאת מאמרים. בתנאי שהסטודנטים נדרשים להציג רעיונות בפני עמיתיהם לקורס המתוקשב, לדון על כך ולגבש טיעונים. סטודנטים בקורס מתוקשב אינם יכולים להיות פאסיביים כמו בקורס רגיל (פנים-אל-פנים) עליהם לנקוט עמדה, לנתח טיעונים ולדעת לקזז מידע לא רלוונטי. כלומר, עליהם לדעת כיצד לאסוף מידע וממצאים על מנת לאשש את טיעוניהם. ד"ר נאש סבורה כי הכלי לבדיקת חשיבה ביקורתית (The Watson-Glaser Critical Thinking Appraisal, WGCTA (Watson & Glaser, 1980 ) תקף גם לגבי קורסים מתוקשבים באינטרנט. עם זאת , כפי שניתן לראות מהמאמר השני שהבאנו ניתן לראות כי ליישום חשיבה גבוה בקורס מתוקשב עשוי להיות מחיר מבחינת נטל העבודה הגבוה של המרצים והמנחים בקורס.
 
ראו גם:
 
מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?