צמיחה אישית בקהילה אכפתית – תכנית להפחתת אלימות ולקידום התחשבות בדרך תומכת אטונומיה
מאת: אבי עשור , עפרה פינברג , חיה קפלן , יניב קנת-מימון
מילות מפתח:
אלימות
בתי ספר
מאפיינים קהילתיים
מניעת אלימות
סביבה חינוכית תומכת
סביבות למידה
סביבת הוראה-למידה
שינוי חינוכי
תהליכי התמודדות
תוכניות התערבות
תוכניות ייחודיות
מקור וקרדיט:
פינברג, עפרה. קפלן , חיה , אבי עשור , יניב קנת-מימון. " צמיחה אישית בקהילה אכפתית – תכנית להפחתת אלימות ולקידום התחשבות בדרך תומכת אוטונומיה ", דפים 46 ( מכון מופ"ת ) , 2008 .
תכנית "צמיחה אישית בקהילה אכפתית" הינה תכנית לרפורמה בית ספרית המכוונת לטיפוח בית ספר כקהילה אכפתית התומכת בצרכים פסיכולוגיים בסיסיים של תלמידים ומורים . המאמר הנוכחי , אשר התפרסם בכתב העת "דפים" של מכון מופ"ת, מתמקד בעיקר במרכיבים של התכנית הנוגעים לצמצום אלימות ולקידום התחשבות בקרב תלמידים. התכנית מבוססת בעיקר על גישת ההכוונה העצמית שלדסי וראיין ( Self Determination theory-SDT) כפי שהעובדה והותאמה לתחום החינוך בבתי הספר ע"י פרופסור אבי עשור ואחרים. בתחילת המאמר מוצג הרציונל לפיתוח התכנית ומתוארים גישת ההכוונה העצמית ואופן שילובם של אלמנטים מתכנית הקהילה האכפתית ומגישת אולוואוס בתכנית (Olweus, 1993). לאחר מכן , מוצגים עקרונות השינוי, מרכיבי התכנית ותהליכי היישום כולל ממצאי מחקר המעקב (פינברג, עפרה. קפלן , חיה . אבי עשור . יניב קנת-מימון).
yyya
שלום רב,אשמח לקבל הפנייה למאמר המקורי,תודה,רונית
אשמח ואודה לקבל את המאמר המלא
אשמח ואודה לקבל את המאמר המלא