ציונים זה לא הכל

פרופסור ענת זוהר

במערכת החינוך שלנו הולך וגובר באחרונה השיח הכלכלי המוביל לניהול בתי הספר כבתי חרושת, כלומר התפוקות - הנמדדות בציונים - הן חזות הכול. הספר ציונים זה לא הכול: לקראת שיקומו של השיח הפדגוגי קורא לחזור ולנהל את בתי הספר על בסיס מושגים חינוכיים - למידה משמעותית, חשיבה מעמיקה, הנעה פנימית ואמון.

הספר עוסק בשלושה נושאים עיקריים ובקשרים ביניהם:

תהליכי הוראה ולמידה איכותיים. הספר דן בהוראה ולמידה עתירות חשיבה ומראה כיצד מטפחים אותן.
מבחנים מערכתיים עתירי סיכון ואחריותיות. הספר מסביר את הנזקים הנגרמים להוראה וללמידה עקב משטר הבחינות, ומציע לשדר “אמון במקום סיכון”.

רפורמות חינוכיות. הספר טוען כי הרפורמות עוסקות בשינוי ההיבטים המבניים־ארגוניים והכלכליים־מנהליים של מערכות חינוך, במקום לעסוק בתהליכי ההוראה והלמידה ולכן החינוך אינו משתנה.

פרופ’ ענת זוהר היא חוקרת ומרצה בבית הספר לחינוך של האוניברסיטה העברית וחברת סגל במכון מנדל למנהיגות חינוכית. בשנים 2006 – 2009 הייתה יו”ר המזכירות הפדגוגית. היא פרסמה מאמרים וספרים בתחום של הוראה ולמידה עתירות חשיבה ובתחומים נוספים. ספריה הקודמים שראו אור בעברית הם ללמוד, לחשוב וללמוד לחשוב (מכון ברנקו וייס, 1996) ולמידה בדרך החקר: אתגר מתמשך (מאגנס, 2007).

ספר בסדרה מחשבות על חינוך, ספרית פועלים

להוצאת הקיבוץ הארצי


ראה גם :
למידה בדרך החקר: אתגר מתמשך

ועכשיו הזמן לחינוך

טימס 2011: מקרה של יתר-התכוננות

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?