פרספקטיבה של ויסות עצמי בלמידה בהערכה כיתתית בחטיבת הביניים
Davis, Dennis S., and Carin Neitzel. "A Self-Regulated Learning Perspective on Middle Grades Classroom Assessment." The Journal of Educational Research (Washington, D.C.) 104.3 (2011): 202-15.
המחברים השתמשו בשיטה של ויסות עצמי בלמידה (Self-Regulated Learning, ראשי תיבות: SRL) כעדשות לבחינת התפיסות של המורים לגבי הערכה ולגבי פרקטיקות ההערכה הכיתתיות שלהם.
חמישה-עשר מורים בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה בארה"ב השתתפו בראיונות מובנים למחצה שתוכננו לגלות את אמונותיהם לגבי הצורות והפונקציות של ההערכה הכיתתית.
נתוני תצפית נאספו מהכיתות של המורים.
הממצאים מראים שבעוד למורים יש הבנה מורכבת לגבי הערכה בכיתה, סביבות ההערכה שלהם אינן אופטימליות כדי לתמוך בפיתוח של הרגלי ויסות עצמי של למידה אצל התלמידים. מיומנויות ההערכה של מורים , גם המנוסים בשיטות הערכה , אינן מכילות תובנה לגבי ויסות עצמי של תלמידים בלמידה עצמית מכוונת .
המורים נוטים לראות עצמם כיוזמים וכמפקחים על ההזדמנויות להערכה, כקובעים סדרי עדיפויות להשגת מידע לגבי התוכן, ומעריכים תוצרי הערכה כתובים בעלי ערך על פני פרקטיקות היווצרות נתונים לא מוחשיים.
המחברים מתארים את המגמות הללו כתוצאה של קהלים מתחרים שעל המורים לספק עם פרקטיקות ההערכה שלהם.
המאמר סוכם מאנגלית ע"י מיכל זרזבסקי , מידענית ועורכת תוכן במכון מופ"ת
ראה גם :
מאמרים נוספים על ויסות עצמי בלמידה בפורטל מס"ע