פיתוח קורסי MOOC בגישה קונסרוקטיביסטית
עם ההתרחבות האופנתית של קורסים מקוונים רחבי היקף בארה"ב ובקנדה , נעשים ניסיונות על ידי מרצים לגבש ייחודיות לקורס המקוון שהם מעבירים במתכונת MOOC .
אחת המרצות בארה"ב, ד"ר Jackie Gerstein מדווחת בבלוג שלה על ניסיון להקנות לקורס מקוון רחב ההיקף שפיתחה באוניברסיטת Boise State University מעורבות פעילה יותר של הסטודנטים בהשוואה לקורס MOOC שגרתי. הכוונה לאפשר לסטודנטים לא רק לצפות בתכני הקורס אלא גם ליצור תכנים רלבנטיים להעשרת הלמידה בקורס המקוון באמצעות כלים כגון Diigo, Delicious או בלוגים.
המלצה נוספת של ד"ר Jackie Gerstein היא לשזור את הפעילות של הסטודנטים בקורס המקוון מסוג MOOCבאמצעות אחד מכלי הרשתות החברתיות , כגון Edmodo .
Developing a MOOC-Inspired Course
ראה גם :
Online Learning: an insider’s guide: what it’s really like to study a MOOC
ראה גם :
ההתנסות במערכת של קורסים מקוונים רחבי-היקף בארה"ב MOCC - מנקודת ראותה של מורה בביה"ס תיכון אמריקאי
הטקסונומיה של קורסים מתוקשבים מסוג MOOC
MOOC – יומן חוויות
לקחים מהשתתפות בקורס מקוון פתוח רב- שותפים –קורס מפר"ש, דלית לוי , מכללת סמינר הקיבוצים