פיתוח סולם להערכת הדרישה ליכולות מסוימות אצל מורים

Mareike Landmanna. " Development of a Scale to Assess the demand for specific competences in teachers after graduation from university", European Journal of Teacher Education, Volume 36, Issue 4, 2013, pages 413-427.



האוניברסיטאות בגרמניה מראות עלייה בצורך במידע ספציפי לגבי הדרישות המקצועיות מבעלי תואר שני העוברים הכשרה להוראה.

כדי לספק מידע לגבי היכולות של סטודנטים להוראה בעלי תואר שני, פותח מודול מיוחד למורים במסגרת "פרויקט לשיתוף פעולה גרמני עבור מחקרי מעקב אחרי הבוגרים" (German Cooperation Project for Graduate Tracer Studies).

הסולם מפעיל מודל של פעולת המורה בהתבסס על קווי ההנחיה שפורסמו על ידי "הועידה הקבועה של שרי החינוך"
(Standing Conference of the Ministers of Education (KMK 2004; 2000).

כדי לבחון את התוקף של סולם הכולל 40 פריטים, בוצע ניתוח של הגורם המאשר.
הניתוחים התבססו על מדגם של 937 סטודנטים להוראה, שסיימו לימודי תואר שני מאוניברסיטאות Cologne ו- Münster, שב- North Rhine-Westphalia בין התאריכים 1 באוקטובר 2007 ל-30 בספטמבר 2008.

סה"כ, התוצאות של הניתוחים הראשונים מדגישות את הפוטנציאל של הסולם לספק תובנה לגבי הדרישות שעבורן יש להכין את הסטודנטים בלימודי ההוראה שלהם.


קישור לתקציר המאמר באנגלית

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?