פילוסופיה בחינוך גם בבתי ספר בישראל : "לכל שאלה תשובה"

הפילוסופיה מעניקה ומחדדת כלים לחשיבה עצמאית , ביקורתית, מנומקת ויצירתית. היא מעמיקה את היכולת להקשיב לאחר , להתבונן לשקול ולנסח במדוייק באמצעות כלים לוגיים, תשובות לשאלות ערכיות ואתיות איתן מתמודד כל אדם,

באורט החלה לפעול בשנת הלימודים תשע"א תכנית חדשנית לחטיבת הביניים בנושאי ערכים, מוסר, טכנולוגיה ומדע בראי הפילוסופיה. התכנית היא יוזמה משותפת של רשת אורט ישראל, הוצאת די-נור ובנק הפועלים, שמופעלת זו שנה שלישית בכמה בתי ספר של רשת אורט.

לאחרונה (פברואר 2013 ) ביקר בביה"ס "אלונה" הפרופסור אוסקר ברניפייה, הפילוסוף הצרפתי שפיתח שיטה להוראת הפילוסופיה לילדים ובני נוער, "לכל תשובה שאלה?", שיטה ייחודית הנלמדת במספר מדינות בעולם ועוסקת בהקניית פילוסופיה מעשית.

בביקורו צפה הפרופסור ברניפייה בדיון פילוסופי של הקבוצה,ענה על שאלות של התלמידים וקיים מפגש לחשיפת השיטה עם מורים מביה"ס . הייתה זו הזדמנות מיוחדת לקבלת משוב ולקיום דיון פילוסופי מרתק ומאתגר עם המאסטר עצמו. אחת התלמידות כתבה כך "רציתי להגיד שהמפגש היה מעניין , מפרה ומשעשע , שמחתי לפגוש את אוסקר, הוא איש מקסים ונתן לי הרבה חומר למחשבה"  
המפגש אכן היה מרתק ומעורר תובנות לקראת המשך ההתנסות והלמידה"

מקור וקרדיט : אורנה לוי

למידע נוסף על המיזם של רשת אורט


ד"ר אוסקר ברניפייה הוא פילוסוף. הוא מאמין בפילוסופיה שימושית. בעברית יצאו כמה מספרי הפילוסופיה לילדים שלו, ביניהם "מהם החיים"; מהם טוב ורע?" ו"מהם רגשות?" שתורגמו לעברית בידי רחלה זנדבנק ויצאו בהוצאת דניאלה די-נור ובשיתוף עם בנק הפועלים ורשת אורט.

בייבי סוקרטס , אוסקר ברניפייה הצליח לשגע אלפי ילדים בעולם עם שיטת הפילוסופיה המעשית שלו

 ראה גם : מפגש באוניברסיטת חיפה בנושא

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya