פדגוגיה ביקורתית בעידן אי ודאות , תקוות ואפשרויות
Reviewed by John T. King — June 04, 2012
Title: Critical Pedagogy in Uncertain Times: Hope and Possibilities
Author(s): Sheila Macrine (ed.)
Publisher: Palgrave/MacMillan, New York
ISBN: 0230339565, Pages: 240, Year: 2012
סקירת ביקורת-ספר בכתב העת Teacher College Record , יוני 2012 . הסקירה מתייחסת לאסופת המאמרים החדשה אודות פדגוגיה ביקורתית בעריכת Sheila Macrine. כותבי המאמרים מציעים גישות עדכניות וחדשניות לגבי היישום האפשרי של פדגוגיה ביקורתית בתהליכי למידה בחינוך הגבוה ובבתי הספר. גישות ניאו-ליברליות חדשות כיום פוגמות, לדעת הכותבים, בתהליכים פדגוגיים בחינוך הגבוה וגם בבתי הספר. המעבר של מכללות ואוניברסיטאות מרשות הציבור לחינוך פרטי מציב משוכה גבוהה למדי ליישום גישות של פדגוגיה ביקורתית וחלק מהכותבים מציעים גישות שונות ומעניינות להתמודדות פדגוגית ערכית ומשמעותית כיום. התקווה של חלק מהכותבים היא שהטמעת תהליכי למידה סוקרטיים בקורסים או בכיתות לימוד תביא לחידוש עקרונות הפדגוגיה הביקורתית כיום. אך כגודל התקווה יכולה להיות גם האכזבה כי הגישות הניאו –ליברליות בחינוך הולכות ומתחזקות כיום .
קישור לכתב העת
למידע אודות הספר
ראה גם : מאמרים נוספים אודות פדגוגיה ביקורתית בפורטל מס"ע