עשרה דברים אשר תלמידים רוצים שכל המחנכים ידעו

מאת: Justin Tarte

Justin Tarte. "10 things students want all educators to know", Life of an Educator, Tuesday, December 30, 2014

1) תלמידים רוצים שתקדיש זמן בפועל כדי להכיר אותם...
הכירו את תלמידכם בשמם במהירות האפשרית. למדו משהו ייחודי אודותיהם ומצאו מה מניע אותם. תלמידים יודעים כאשר מורים אינם יודעים דבר אודותיהם, כך שעליכם להציב את ההיכרות עם תלמידיכם בעדיפות עליונה.

2) תלמידים רוצים שקולם ישמע בתהליך הלמידה ורוצים להביע את הדרך 'שלהם' לביצוע דברים...
תלמידים רוצים שהלמידה תתבצע 'איתם'... לא 'להם'. בתי ספר הם מפעלי רעיונות בעלי כמות בלתי מוגבלת לכאורה של רעיונות חדשים ורעננים, כך שהגיע הזמן שנתחיל לעשות שימוש בפוטנציאל הזה. בנוסף, תלמידים מביאים עמם נקודות מבט ודרכי חשיבה ייחודיים לגבי החיים, אז הרשו להם להתקדם מתפקיד הנוסע ותנו להם לנהוג באוטובוס מעת לעת.

3) תלמידים רוצים שיתייחסו אליהם בהערכה ובכבוד...
תלמידים אינם הופכים להיות בעלי מוטיבציה באורח פלא כאשר הם מובכים. הם גם אינם מעריכים זאת כאשר אתם מצביעים עליהם כדי לטעון טענה ועושים בהם שימוש כדוגמה. אם אתם לא הייתם אוהבים שמישהו היה עושה זאת לכם, אז אל תעשו זאת לתלמידים שלכם.

4) תלמידים רוצים להיות מאותגרים 'כהלכה' באמצעות התנסויות למידה משמעותיות ורלוונטיות...
תלמידים לומדים מהר למדי את ההבדלים בין עבודה משמעותית ופורה לבין עבודה עמוסה ללא תשומת לב. תלמידים רוצים שתדחפו ותאתגרו אותם בלמידה המספקת להם את הכישורים להצליח. בנוסף, תלמידים רוצים וזקוקים לתמיכה הדרושה כשהם נאבקים ומנווטים בהתנסויות הלמידה המאתגרות יותר הללו.

5) תלמידים רוצים שמחנכים ידעו שגם להם יש ימים רעים וחלשים...
לכולנו יש ימים רעים, והתלמידים אינם שונים בכך. בנוסף, לחלק מהתלמידים מתרחשים דברים רבים למדי בחייהם מחוץ לעולם החינוכי. באופן מובן, החינוך לעיתים פשוט אינו עדיפות עליונה עבורם. אמפתיה והבנה מסייעים מאוד בכיתה.

6) תלמידים רוצים שתחומי העניין והתשוקות שלהם יוכנסו ללמידה המתרחשת בכיתות...
לכל התלמידים יש תחומי עניין ותשוקות החורגים מעבר למסגרת הבית-ספרית המסורתית. תחומי העניין הללו הם אלו שתלמידים רוצים שתשלבו ותחברו עם הלמידה המתרחשת בכיתות שלכם. כאשר תלמידים מסוגלים לחקור ולפתח את תחומי העניין שלהם ובאותו הזמן לעמוד במטרות הלמידה בכיתה, מתאפשרים דברים גדולים.

7) תלמידים רוצים שמחנכים יהיו אמתיים וכנים...
כאשר תלמידים מרגישים שאתם אמיתיים וכנים, הם יכולים להתחיל לבטוח בכם. כאשר תלמידים בוטחים ומכבדים אתכם יש מעט דברים שהם לא יעשו עבורכם. לוקח זמן לפתח כביש דו-סטרי כזה, אך הוא יניב דיבידנדים משמעותיים בטווח הארוך.

8) תלמידים רוצים להיות שותפים שלכם כשמדובר בתהליכי למידה...
תלמידים אינם רוצים מנטליות של 'מורים' נגד 'תלמידים' בבית הספר. תלמידים מצפים מכם לשותפות ואחווה ביחס ללמידה וצמיחה. זהו שינוי זה בדרכי החשיבה המסורתיות אשר באמת מחזק אמון ושיתוף פעולה בין מורים לבין תלמידים.

9) תלמידים רוצים לדעת שהעבודה שהם מבצעים והזמן שהם מקדישים לבית הספר יחולל שינוי בפועל בעולם...
תלמידים מקדישים כמות זמן משמעותית לבית הספר כאשר הם גדלים, כך שזה בהחלט צודק ומתאים שהזמן שהם מקדישים והעבודה שהם מבצעים אכן תהיה מופנית להפיכת העולם למקום טוב יותר. הנתק בין עשיית דבר מה המחולל שינוי בעולם לבין רק לעשות דבר מה, יוצר את כל ההבדל.

10) בסופו של דבר, כל התלמידים רוצים לדעת שקיומם משמעותי ושהם חשובים...
האם לא כך כולנו...?

קישור למאמר באנגלית


    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    מצויין

    פורסמה ב 14/01/2015 ע״י דודי אילת

    . ועכשיו נותר רק להחליף/להוסיף את המילה "מורים" ונבין את מצבה של מערכת החינוך הציבורית בישראל.

    פורסמה ב 18/01/2015 ע״י מנשה גם
    מה דעתך?
yyya