עקרונות יסוד במפגש עם תלמידים בסיכון לנשירה


גליה אריאלי | מפתחת תכנית מל״א, קרימינולוגית קלינית

מטרת תכנית מל״א ( מרחב למידה אחר http://maleh.org.il ) במונחים של רוח האדם היא להשיב רוח, להפיח רוח במקומות שבהם היא פסקה לנשוב. ילדים רבים מפסיקים לנשום,מפסיקים לחשוב ולהרגיש – נסיבות חייהם חנקו כל תקווה לשינוי, לקיום של ערך ולקיום עם משמעות. הדרך שבה פועלים כדי להשיב את רוח החיים, את השמחה ואת התחושה הטובה בתכנית מל״א, מתאימה לכול. וראו זה פלא – הפעלת התפיסה שמתייחסת למכלול של האדם, שמאמינה ביכולת שינוי, שמאמינה בחשיבות הסביבה שבה ניתן או לא ניתן לחיות באופן מלא, הפעלה תפיסה זו דווקא במקרים הקשים מצביעה על נחיצותה בכל רוחב הקשת. ההיענות של התלמידים החשדנים הללו, הנואשים הללו, לידיים המושטות ולעיניים הטובות היא כל כך מרגשת ומשמעותית שלא ניתן שלא לחשוב על ההשפעה המיטיבה שיכולה להיות להתנהלות כזאת לגבי כל הילדים כולם. למדנו בתכנית שהמבחן הוא בהתנהלות, לא במילים ובהצהרות. מבט, תנועת יד, חיוך, רוך, הקשבה, התעניינות אמיתית ומתמשכת באחר, התכוונות שיש בה מעשה, יוזמה, אנרגיה מותאמת - אלו יוצרים רוח שמשיבה את האדם לעצמו ולאחרים.

כתובת האינטרנט של תכנית מל"א

למאמר של גליה אריאלי בביטאון מכון מופ"ת , נובמבר 2012 ,עמודים 92-96 .

עקרונות יסוד במפגש עם תלמידים בסיכון לנשירה

ראה גם : תוכניות התערבות חינוכיות- פדגוגיות

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya