על משמעות ההישגים של תלמידי ישראל במבחנים הבינלאומיים

הניסיון המצטבר של המדינות המשתתפות במבחנים הבינלאומיים מצביע על כך שמדינות משפרות את הציונים של תלמידיהם בין מבחן למבחן במספר נקודות בודדות, ואת מיקומן במדרג במספר מקומות קטן. קפיצות גדולות בציונים ובמיקום הן נדירות מאד, ולעיתים קרובות אינן חוזרות על עצמן במבחן הבא. גם במבחנים הנוכחיים – כפי שאפשר לראות במצגת שהכינה ראמ"ה עם פרסום התוצאות– הרוב המכריע של המדינות שינו את ציוניהן ואת מיקומן במידה זעומה ( נחום בלס) .

נייר העמדה של נחום בלס מצורף כקובץ WORD בטור המידע מצד שמאל ( "חומרים נוספים") .

נחום בלס הוא חוקר בכיר במרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית בישראל.

ראה גם :
הישג לתלמידי ישראל: מקום 7 בעולם במתמטיקה

ראה גם :

מאמרים נוספים של נחום בלס בפורטל מס"ע

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?