עולם של פליאה –על חשיבותה של הפליאה ושל החינוך לה

יורם אורעד | המנהל הפדגוגי של "שלובים", הרשת החברתית לאנשי חינוך, מכון מופ"ת

במרדף הבלתי-פוסק אחרי ההישגים ובמאמץ החיובי כשלעצמו לפיתוח מיומנויות כאלה ואחרות אצל תלמידינו אובד, או לפחות נחלש, מרכיב הפליאה – עמוד תווך מרכזי ביותר בחינוך הרצוי.

לפליאה יש כוח מניע גדול ליצירתן של יצירות, להגברת היעילות בעבודה, להמצאת המצאות, לגילוי תגליות וכן לרצון או אף לתשוקה לפתח יוזמות מסוגים שונים. ובתחום החינוך, הפליאה יכולה לשמש כגורם מניע רב-חשיבות להנעה ללמידה.

נראה שדווקא בעידן שלנו, המשופע כל כך בטכנולוגיות חדשניות המספקות לכאורה סיבה לפליאה, הפליאה דווקא פוחתת.

למאמר המלא של יורם אורעד בביטאון מכון מופ"ת , גיליון נובמבר 2012 , עמודים 56-58

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?