ספקטרום הפעלה: השימוש באותם חומרי הוראה על ידי אותה מורה בכיתות שונות
מאת: תמי איזנמן
מקור וקרדיט:
תמי אייזנמן,"ספקטרום הפעלה: השימוש באותם חומרי הוראה על ידי אותה מורה בכיתות שונות ,הלכה ומעשה בתכנון לימודים, גיליון מס' 21 , תשע"א 2010.
מחקר זה בוחן את הקשרים שבין שלושה משתנים: המורה, התלמידים ואופן השימוש בחומרי ההוראה. המחקר מורכב משני חקרי מקרה, ובמרכזו של כל אחד מהם מורָה למתמטיקה המלמדת אותו הנושא בשני בתי ספר שונים תוך שימוש באותם חומרי הוראה. נמצא שכל אחת מהמורות תופסת את התפקיד של חומרי ההוראה באופן שונה: האחת רואה בהם שיטה פדגוגית חינוכית, והשנייה – משאב שיכול לשמש אותה בעבודתה. תפיסה זו יוצרת מעין "ספקטרום הפעלה", אשר מצד אחד מגדיר את המרחב שבתוכו מתקיים תהליך של משא ומתן בין המורה והתלמידים באשר לאופן ההפעלה של חומרי הוראה.
מצד שני הוא תוחם את השונויות האפשריות באופן ההפעלה של אותם חומרי הוראה בכיתות שונות של אותה המורה. למחקר זה חשיבות תאורטית – הוא תורם להבנת הקשרים שבין תרבות, הוראה ולמידה, וגם נובעים ממנו יישומים פדגוגיים – ביכולתו לתרום לפיתוח של חומרי הוראה ולתהליך הטמעתם בכיתות."
"ספקטרום הפעלה: השימוש באותם חומרי הוראה על ידי אותה מורה בכיתות שונות" מאת ד"ר תמי אייזנמן,
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya