סביבות למידה במאה ה-21 צריכות להתאים לפדגוגיה החדשה

מאמרון מרתק של לימור ליבוביץ , מומחית לאוריינות חזותית בחינוך ובבתי ספר. בסרטון על מרחב הלמידה "פלאזה" באנגליה (2008) אפשר לראות דוגמה למבנה חדש של כיתה במאה ה-21. זוהי כיתה בגודל של פי-3 מגודל רגיל, בה התכנון של התקרה מאפשר קיום 3 שיעורים במקביל ללא כל הפרעה אקוסטית (תכנון שמהווה חידוש מרענן בפני עצמו).

לסקירה של לימור ליבוביץ
סביבות למידה במאה ה-21 צריכות להתאים לפדגוגיה החדשה

ראה גם : מאמרים נוספים של לימור ליבוביץ בפורטל מס"ע

מה דעתך?

    טוב, 2008 היתה כבר די מזמן. המציאות פותרת לנו את הסוגיה באופן קצת אחר: לא מרחבים גדולים ולא קטנים, אלא הסביבה הלימודית מתנהלת בטאבלט האישי של כל לומד בכל מקום ובכל זמן, גם בכתה…

    פורסמה ב 08/04/2013 ע״י אברום רותם

    שלום אברום. תודה על ההארה. אני רוצה להבחין בין הסביבה הפיזית בה מתנהל השיעור לבין הסביבה הוירטואלית שנמצאת בתוך האמצעי הטכנולוגי (אייפד, מחשב, אייפון וכדומה). בעוד הטכנולוגיה והכלים שהיא מזמנת מתעדכנים כל הזמן, ויש לנו אותם בזמינות גדולה בכיתות ברמות כאלה ואחרות, אפשר לומר שהסביבה הפיזית לא משתנה הרבה. לכן, אני טוענת, שנוצר פער מאוד גדול בין שתי הסביבות. העלאת המודעות לפער הזה וחיפוש אחר דרכים לצמצמו מאוד מעניינים אותי. לימור

    פורסמה ב 09/04/2013 ע״י לימור ליבוביץ

    לימור שלום רב.במסגרת סמינריון בחינוך אני חוקר את השפעת עיצוב קירות הכיתה על הלמידה. ברצוני לשאול אותך כמה שאלות ו/או לקרוא מאמרים שכתבת בנושא.אשמח לכל עזרה,תודה,עמר

    פורסמה ב 26/01/2015 ע״י עומר פרידמן
    מה דעתך?