ניווט דרך דרישות השפה להערכת ביצוע הצגה מדעית מבוססת חקר: אתגרים והזדמנויות בכיתה עבור לומדי אנגלית.
מאת: E Lyon
Lyon, E., Bunch, G., & Shaw, J. (2012). Navigating the language demands of an inquiry-based science performance assessment: Classroom challenges and opportunities for English learners. Science Education, 96(4), 631-651
הערכות ביצוע הצגה מדעית, Science performance assessments (SPAs) , תוכננו לגילוי תחום נרחב יותר של ידע ויכולות מדעיים מאשר הרגילים הנמדדים בשיטות המסורתיות של מבחני דף נייר ועיפרון. כדי להיות מעורבים ב- SPAs ומתוך כך להציג יכולות וכישורים, כמו, חקר מדעי, תלמידים צרכים לבוא במגע עם מגוון משתתפים ולתקשר בדרכים שונות.
שימוש במסגרת אנליטית השואבת ומתבססת על היבטים פונקציונליים ואינטראקציה של שפה, החוקרים ערכו אנליזה לאחד מ-SPA, "העולם שלמטה" בשלוש כיתות של השנה החמישית. האנליזה של סרטי הוידאו גילתה מגוון רחב של דרישות שפה שהתלמידים השתמשו בהן במשך ה-SPA כולל תחום של מבני השתתפות, כלל הכיתה, קבוצות קטנות ויחידים, צורות התקשרות, שפה מפרשת, שפת הצגה ומעורבות בין אישית ו-18 טקסטים שונים. יתרה מכך, דרישות השפה היו שונות בכיתות. מבט קרוב יותר על שתי אפיזודות בסרט הוידאו, ממחיש איך התקשרות יותר יקרה זאת אפשרה לשני לומדי אנגלית, ELs, לנווט ולהעריך באמצעות דרישות השפה. איך שלא יהיה, אותן דרישות שפה, יכולות להציג אתגרים עבור לומדי אנגלית ברמת התמקצעות נמוכה יותר. הממצאים תורמים להוראת המדעים על ידי הפניית תשומת הלב לאופי ולתפקיד השפה ב-SPAs , שרק לאחרונה התחילה להיות מתוארת בספרות.
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya