נטיות של מורים כלפי תפקידם של מכשירים דיגיטליים בפדגוגיה מבוססת משחק בחינוך לגיל הרך
Palaiologou, Ioanna. Teachers’ dispositions towards the role of digital devices in play-based pedagogy in early childhood education, Early Years: Journal of International Research & Development, Sep2016, Vol. 36 Issue 3, p305-321
הולך ומתהווה כיום גוף מחקרי העוסק בהשקפות של מורים בחינוך לגיל הרך לגבי השילוב של טכנולוגיות דיגיטליות בפרקטיקה שלהם.
למרות העדויות לדיגיטציה בבתים בחברות השפע ולאינטראקציות של ילדים בתיווך גבוה של סביבות דיגיטליות, מעט מורים שילבו עד כה מכשירים דיגיטליים בפדגוגיה מבוססת משחק.
לפיכך, מטרת פרויקט זה היא לבחון את העמדות ואת הנטיות של המורים כלפי שימוש במכשירים דיגיטליים בחייהם האישיים ובפרקטיקה המקצועית שלהם בחמש מדינות (אנגליה, לוקסמבורג, מלטה, יוון וכווית).
לאחר סקר מקוון שנועד לאסוף נתונים בקנה מידה רחב, נערכו ראיונות בקבוצת מיקוד.
הממצאים הראו כי למרות שהמורים מפגינים כשירות דיגיטלית בחייהם האישיים, ישנה אידיאולוגיה דומיננטית ביחס לטבעה של פדגוגיה מבוססת משחק המעכבת את האינטגרציה של מכשירים דיגיטליים בפרקטיקה שלהם.
ראו גם:
השימוש של ילדים קטנים במחשבי לוח אישיים לכתיבה ולקריאה בבית: יחסים עם ניצני אוריינות