מעבדת המחשבים הניידת בבתי הספר , פתרונות ואילוצים

רכז המחשבים באחד המחוזות החינוך בארה"ב מתאר את הפתרון שנוקטים בו בתי הספר לבעיה שימוש במחשבים במהלך השיעורים. במקום להוציא את הילדים למעבדת המחשבים המיושנת , הם עובדים על פי העיקרון של מעבדת מחשבים ניידת, כלומר , עמדות מחשבים ניידים על גבי ארגזי ציוד ניידים המגיעים לכיתה למשך 30 דקות. לכאורה , הפתרון של שינוע מחשבים ניידים בין כיתות בביה"ס נראה יעיל, אך בפועל , משך הזמן שיכולים התלמידים לעשות  שימוש במחשבים הניידים בכיתה הוא בפועל רק 30 דקות ( זמן ההתארגנות וחיבור המחשבים הניידים מחדש לוקח כרבע שעה עד 20 דקות על חשבון  השיעור). המצב האידיאלי הוא , כמובן אספקת מחשב נייד לכל תלמיד ( גישת 1:1) , אך מבחינה כלכלית בתי הספר אינם יכולים עדיין לעבור למציאות כזו. חלק מבתי הספר בארה"ב. מגלים יותר גמישות מבחינת פריסת הממחשבים הניידים מעבירים את המחשבים הניידים לכיתות מסוימות העובדות על איסוף מידע ופרויקטים למשך זמן ארוך יותר מ30 דקות . גם חלק מבתי הספר בישראל החלו לנקוט בפתרון של שינוע מחשבים ניידים בין כיתות ביה"ס . כך לדוגמא , בית הספר היסודי "נעמי שמר" שבפתח תקווה, נקט ביוזמה דומה .
200 מחשבים ניידים יש בבית הספר, והם מחולקים בין הכיתות כך שבכל שעה נתונה 5 מתוך 20 הכיתות מתנהלות ללא כתיבה - רק על גבי המחשב הנייד. הילדים מתקתקים במהירות, עונים תשובות על המחשב, מגישים עבודות בקבצים וגם ניגשים כך למבחנים. אין נייר, אין מחברות, ובחלק גדול מן השיעורים גם אין צורך בספרים, למעט ספרים אלקטרוניים
.
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya