מחקר פעולה בתואר שני בהכשרת מורים : הקושי המנטאלי של הסטודנטים
מאת: Jill Bryant , Alisa Bates
מקור וקרדיט:
Jill Bryant; Alisa Bates. "The power of student resistance in action research: teacher educators respond to classroom challenges" , Educational Action Research, 2010 VOL. 18 NO. 3 ,pp.305 - 318
המאמר הנוכחי בוחן את השילוב של קורס שיטות מחקר המבוסס על מחקר פעולה במסלול תואר שני להוראה בארה"ב ומגיע למסקנה כי מורכבות הנושא יוצרת אתגר לא פשוט ללומדים ולמרצים . הסטודנטים נחשפו למתודולוגיות של מחקרי פעולה , אך לא הצליחו להפנים את חשיבות מחקר הפעולה ככלי להשבחות ההוראה. ממצאי המחקר מלמדים כי לסטודנטים להוראה לתואר שני יש לעתים התנגדות קוגניטיבית פנימית ליישום של מחקר פעולה בישום בכיתה. בחלקה נובעת התנגדות פנימית זו מחוסר הבנה של שיטת מחקר הפעולה , אבל עיקר הבעיה נובעת מכך שסטודנטים להוראה , גם בתואר שני מתקשים להפנים את חשיבות התהליך על פני התוצר ולכן הדרך שבה הם מיישמים מחקר פעולה לוקה בחסר . עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya