מחקר בארה"ב : האפקטיביות והנשירה של מורים שעשו הסבה להוראה מקריירה קודמת


Boyd, Donald; Grossman, Pamela; Ing, Marsha; Lankford, Hamilton; Loeb, Susanna; O'Brien, Rachel; Wyckoff, James. "The Effectiveness and Retention of Teachers with Prior Career Experience", Economics of Education Review, v30 n6 p1229-1241 Dec 2011.


כאשר בתי הספר והמחוזות בארה"ב מחפשים לגייס מורים, אז אנשים שאינם מגיעים ממקצוע ההוראה מהווים מאגר אפשרי של כוח אדם . מורים פוטנציאליים אלה מגיעים עם ניסיון בעבודה ועשויים להיות בעלי מומחיות שתשרת אותם היטב בכיתה. למרות זאת, לא נערך עד כה מחקר שהעריך את האפקטיביות של מורים אלה במונחים של למידת התלמידים.

מחקר זה משתמש בנתונים מהעיר ניו יורק כדי להעריך את האפקטיביות היחסית ואת שיעור הנשירה בקרב אנשים שעשו הסבה להוראה (career switchers).

המאמר, שנכתב ע"י חוקרי חינוך מובילים בארה"ב מספק הוכחה מסוימת לכך שמורים אלה אינם אפקטיביים יותר ממורים חדשים אחרים, ולמעשה נראה כי הם פחות אפקטיביים בהעלאת הישגי המתמטיקה של תלמידי בית הספר היסודי וחטיבת הביניים.

עוד נמצא כי קיים הבדל קטן בין שיעורי המעבר או שיעורי העזיבה של מורים בעלי ניסיון תעסוקתי קודם לבין אלה של מורים אחרים, אף על פי שנראה כי אנשים שעברו הסבה להוראה ולמדו בתכניות מומלצות בקולג' יעברו יותר בין בתי הספר.

קישור לתקציר המאמר באנגלית


ראה גם :

המורים המתחילים שהגיעו מהיי-טק : מבט אחרי שנה בכיתה


הוראה דורשת הבשלה לאורך שנים ( הוויכוח על הסבת מורים בישראל).


עלייה במספר הנרשמים במכללות להכשרת מורים בעיקר במסלול להסבת אקדמאיים

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya