מוטב מאוחר מאשר לעולם לא: חשיבותו של סימור פאפרט

ג'יי הורוויץ הפנה את תשומת לבנו לחשיבותו של סימור פאפרט לחדשנות בחינוך ולפדגוגיה הקונסטרוקטיביסטית למרות שקדם לעידן האינטרנט. הוא מתייחס לגילוי המאוחר של מוביל התקשוב החינוכי בארה"ב ויל ריצ'רדסון לגבי חשיבות תפיסתו של סימור פאפרט ללמידה פעילה.

כותב ג'יי הורוויץ : " פאפרט יצר את ה-Logo לפני ה-WWW. אולי העובדה שהוא הקדים את ה-WWW איפשר לו לראות את המחשב כתשתית לבניית עולמונים, וכסביבה שבה ילדים יכולים לחקור. היום התקשוב מאפשר לנו הרבה מעבר למה שהוא אפשר לפני שלושים שנה, אבל אולי ההיצע של היום מעוור אותנו לאפשרויות היצירתיות שעדיין קיימות, ואפילו גדלו. היום ריצ'רדסון חש שדרך החשיפה שלו לחשיבה של פאפרט הוא מבין טוב יותר את הצד היצירתי של השימוש בתקשוב, והוא חש שהוא יוכל להעמיד את התפיסה הזאת בתשתית הפעילות החינוכית שלו. חבל שזה עדיין איננו קורה אצל רבים אחרים" .

למאמרון של ג'יי הורוויץ

על סימור פאפרט בוויקפדיה בעברית

פרופסור חנן יניב על העקרונות של סימור פאפרט ('מה אני עושה עם זה מחר בבוקר' )

Mindstorms

ויקיפדיה באנגלית -Seymour Papert

Seymour Papert: Project-Based Learning


Portrait of Seymour Papert - ASCD

 Constructionism vs. Instructionism

Technology in Schools: To Support the System or Render it Obselete?

 
Papert S. and Caperton, G. (1999) Vision for Education: The Caperton-Papert Platform. 91st annual National Governors' Association meeting. St. Louis, Missouri. Available at: http://www.papert.org/articles/Vision_for_education.html

מה דעתך?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?