מודל חמשת השלבים של E-tivitiies

מאת: Gilly Salmon

סקירת ספרה של ד"ר גילי סלמון (Gilly Salmon) -


"E-tivitiies: The key to active online learning", סלמון, עוסקת שנים רבות בנושא של למידה מרחוק באוניברסיטה הפתוחה באנגליה בתחום של מנהל עסקים.
E-tivities הכוונה היא לפעילות און ליין ולמידה אינטראקטיבית. ישנם 5 דברים המאפיינים את ה- E-tivities והם:
- מוטיבציה, פעילות ומטרה לפעילות.
- מתבסס על אינטראקציה בין לומדים/סטודנטים/משתתפים בעיקר דרך הודעות כתובות.
- מודרך ומעוצב על ידי מדריך און ליין.
- סינכרוני.
- קל וזול להפעלה.

היא יוצאת מנקודת הנחה כי קורס מקוון צריך להיות עם הנחייה. כמו כן היא בנתה מודל המורכב מ-5 שלבים שלדעתה מי שלומד מרחוק דרך האינטרנט צריך לעבור לפחות חלק מן השלבים הללו:
1. Access & Motivation - בדרך כלל 30% ממשתתפי הקורס המקוון נושרים בשלבים הראשונים של הקורס, צריך קודם כל להתגבר על הבעיה הטכנית שהיא הקריטית ביותר.בשלב זה על המדריך לספק תמיכה וליצור מוטיבציה אצל הלומד על מנת שהוא יתגבר על השלב הראשון של התמודדות עם מערכת חדשה והיכרות של אנשים חדשים דרך הרשת.
2. Socialisation - שלב החיברות. כאן המדריך "בונה את הגשרים" עבור המשתתפים ומספק להם הנחיות איך הסתדר לבדם ברשת, ליצור סביבה חברתית-לימודית. כמו כן בשלב זה הפעילות של לשלוח ולקבל מסרים צריכה להיות קלה יותר עבור הלומדים.
שלושת השלבים הבאים הם קריטים מבחינת ההתפתחות הקוגנטיבית והלימודית:
3. Information Exchange - החלפת מידע. היתרון של הרשת הוא שכל אדם יכול לחפש מידע בזמנו החופשי ולהגיב עליו עוד לפני ששמע דיעות של אנשים אחרים (כפי שהיה יכול לקרות בכיתה). למידה משתתפת דורשת שני סוגים של אינטראקציה - עם המדריך ואנשים אחרים. בשלב זה אפשר לתת לתלמידים משימות למידה ספציפיות כמו למשל לחפש אתר מסויים ברשת וכו`.
4. Knowledge Construction- בניית/יצירת ידע. למדריכם בשלב זה יש תפקיד מאוד חשוב, הוא בונה ומנהל את הקבוצות. עליו להיות מודע לידע של האנשים בקורס, איזה טעויות בחשיבה יש להם והרשתות ברמה הסמנטית של התלמידים. בשלב זה קבוצת הלומדים בהחלט בונה ידע על ידי האינטראקציה און ליין וניהול נכון של הדינמיקה הקבוצתית שלהם.
 - בין שלב 3 ל- 4 יש מעבר ממידע לידע!
5. Development - זהו שלב המומחה. הלומדים הופכים להיות אחראים על הלמידה שלהם, הם לוקחים את הכלים והרעיונות שניתנו להם בקורס ומשתמשים בהם לצרכים שלהם. התלמידים עכשיו מנסים להשיג את המטרות שלהם ומחפשים אותם מחוץ למערכת הנתונה.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya