מדוע בני הדור המתוקשב הידוע כDigital Natives אינם מתלהבים מלמידה מתוקשבת?

דו"ח חדש שפורסם לאחרונה בקנדה מגלה כי יש בניגוד לציפיות הסטודנטים שם אינם מתלהבים מקורסים מתוקשבים.

 הדו"ח מעורר סימני שאלה בקנדה וגם הפתיע לחלוטין את מובילי התקשוב החינוכי באוניברסיטאות שם.

 נשאלת השאלה מדוע הדור המתוקשב הידוע כ Digital Natives אינם מתלהבים מלמידה מתוקשבת? נשאלת השאלה מה הם הגורמים לפער ציפיות משמעותי זה בין מקדמי הלמידה המתוקשבת בקנדה ( ללא ספק אחת המדינות היותר מתקדמות בתקשוב החינוכי ) ותפיסתם האידיאליסטית ובין עמדות הסטודנטים.

עדיין לא נחקרו לעומק הסיבות לחוסר ההתלהבות של הסטודנטים הקנדיים. אולי הגורם לחוסר ההתלהבות נובע מעצם התכנון והעיצוב של מערכות הלמידה המתוקשבות שהם חיקוי מתוקשב של מתכונת הלמידה בכיתה ( משאבי למידה , מטלות , פורומים) ? כלומר,  הפלטפורמה הטכנולוגית השתנתה אך החשיבה נותרה מסורתית ללא יצירת למידה מאותגרת , אולי הדור הבא של למידה מתוקשבת ברשתות חברתיות ישנה את התמונה?  . ימים יגידו .

If students are digital natives why don't they like our e-learning?

הדו"ח במלואו


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    במסגרת מפגשים שקיימתי עם קבוצת הורים לאחרונה באחד מבתי הספר שנחשב למוזן מאוכלוסיות שמרביתה משכבה סוציואקנומית נמוכה וההורים חסרי מיומנויות תקשוב, אמרה אחת האמהות שהשתתפה בסדרת המפגשים ושהיא מלאת התפעלות מפלאי הטכנלוגיה והיא לא מבינה איך היתה בלעדיה.כשנשאלה איך הילדים שלה מקבלים את הלמידה המתוקשבת בבית הספר אמרה שהם לא מתלהבים (יש לציין שילדיה תלמידים טובים ומטופחים) וכהתבקשה לתת הסבר היא אמרה שהם נולדו לזה פחות או יותר ואולי באמת זה שגרתי להם ולא חדשני מספיק . מעניין כמה בפשטות אמרה זאת (אגב ילדיה לומדים בסביבת אופק וגלים שאני אישית חושבת שיש לסביבות כאלו מה להציע .מעניין ….

    פורסמה ב 04/06/2012 ע״י טובה שמר פרי
    מה דעתך?
yyya