מבחני פיז"ה פוגעים בחינוך


באחרונה נשלח מכתבם של כ-90 חוקרי חינוך, מהבכירים בעולם, לאנדריאס שלייכר העומד בראש ארגון פיז"ה - נגד המבחן ? כותבי המכתב מעלים טענות רבות וקשות כלפי תפקידו הגלובלי של המבחן, שממשלות, שרי חינוך ואמצעי תקשורת מצפים דאוגים וחרדים, אחת לשלוש שנים, לראות מהו המיקום שיקצה להם
אחד המסמכים החינוכיים החשובים ביותר שראו אור בשנים האחרונות התפרסם לפני כשלושה שבועות בעיתון הבריטי "גרדיאן".

מסמך זה הוא מכתבם של כ–90 חוקרי חינוך, מהבכירים בעולם, שמופנה לאנדריאס שלייכר העומד בראש ארגון פיז"ה - כנגד המבחן. מבחני פיז"ה של OECD נערכו לראשונה ב–2000 ומאז הם מתקיימים אחת לשלוש שנים, באחרונה ב-2012. ישראל מדשדשת מאחור, חרף מאמציו של משרד החינוך לשפר את מיקומנו בדירוג.
כותבי המכתב מעלים טענות רבות וקשות כלפי תפקידו הגלובלי של המבחן, שממשלות, שרי חינוך ואמצעי תקשורת מצפים דאוגים וחרדים, אחת לשלוש שנים, לראות מהו המיקום שיקצה להם.

"פיז"ה תורמת להחמרה במבחנים הסטנדרטיים ומגדילה באופן דרמטי את ההישענות על מדידות כמותיות", קובעים הכותבים. מבחני פיז"ה גורמים "להעתקת תשומת הלב לעבר תיקונים קצרי טווח שמבוצעים כדי לסייע למדינה לטפס במהירות בדירוג, למרות שמחקרים מראים שלשינויים ארוכי טווח ועמידים בעשייה חינוכית לוקח עשורים להגיע לבשלות, לא כמה שנים". קטע זה מחזיר אותנו אל שר החינוך סער, שניסה לשפץ את מערכת החינוך "מעכשיו לעכשיו" לטובת מבחני פיז"ה, וכצפוי - נכשל.

למאמר המלא של ד"ר אברהם פרנק
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya