מאפיינים של פיקוח על המחקר של מחקר פעולה שנערך על ידי מורים בעלי תארים מתקדמים
Cornelissen, Frank; van den Berg, Ellen. "Characteristics of the research supervision of postgraduate teachers’ action research", Educational Studies. Jul2014, Vol. 40 Issue 3, p237-252.
מחקר זה מתייחס למערך הנרחב של גישות המיועדות לפרקטיקה של אנשי מקצוע. לפיקוח על מחקר מעין זה יש חשיבות מכריעה, אך מעט ידוע לגבי המאפיינים שלו וטבעו.
מחקר זה בחן מה המפקחים על המחקר והסטודנטים, שהם מורים בפועל ובעלי תארים מתקדמים, תופסים כאלמנטים העיקריים של פיקוח מוצלח על מחקר פעולה. לצורך כך רואיינו ארבעה מפקחים על מחקר פעולה ושמונה סטודנטים לתארים מתקדמים.
הממצאים חשפו 24 אלמנטים עיקריים של פיקוח על מחקר פעולה המתייחסים ל:
(1) מיומנויות של המפקחים בתמיכה בפיתוח הידע לגבי מחקר פעולה ובאמצעותו, ויצירת סביבה תומכת עבור פיתוח הידע,
(2) מומחיות וידע בפיקוח על מחקר פעולה,
(3) עמדה לגבי פיקוח על מחקר פעולה,
(4) המניעים של פעולות המפקחים בקשר בין המפקח לסטודנט.