מאגר המידע ההיסטורי באינטרנט – ילדים בשואה – חצה את קו 2,000 העדויות

כרגע חצינו את קו 2,000 העדויות והזיכרונות של ילדים ניצולי שואה במאגר המידע המקוון "ילדים בשואה".

מדובר על אלפי עדויות וזיכרונות של ילדים ניצולי שואה שנאספו מאז שנת 2014 על ידי עמי סלנט, מידען ומומחה לתיעוד היסטורי ששם לו למטרה לרכז במקום אחד נגיש באינטרנט את כל התיעוד ההיסטורי הקיים באינטרנט אודות ילדים בשואה. מדובר על מאגר מידע ייחודי לתיעוד תלאות ילדים בשואה בישראל, והוא ייחודי גם בעולם.

מאז שנת 2014 פועל צוות המיזם לאיתורם של אוטוביוגרפיות, זיכרונות, עדויות, ויומנים של ילדים ניצולי שואה.

עד כה קוטלגו במאגר המידע המקוון אלפי עדויות וזיכרונות של ילדים ניצולי שואה.

מדוע פותח המאגר ביוזמה עצמאית?

מקורות המידע על ילדים בשואה מפוצלים ומפוזרים בין עשרות גופי הנצחה, ארכיונים וספריות בארץ ובעולם, ולכן הוחלט לבנות פורטל אינטגרטיבי באינטרנט של עדויות וזיכרונות על ילדים בשואה.

צוות המתנדבים להקמת האתר "ילדים בשואה", ביניהם מומחי תקשוב ואינטרנט מובילים בישראל, הם נכדים לניצולי שואה וגם קבוצת בני הדור השני לשואה (הם התארגנו בקבוצה פעילה בפייסבוק בשם "כן , אני דור שני" (בשואה) ביוזמת ביוזמת אורית לוסטיג).

המאגר המקוון מאגד בצורה אינטגראטיבית ואחידה את כל תיאורי העדויות והזיכרונות של ילדים בשואה כפי שנאספו באתר יד ושם, ארכיון השואה בקיבוץ לוחמי הגיטאות, משואה בקיבוץ תל יצחק, מוזיאון השואה בוושינגטון, בית התפוצות, מאגר "לדורות", הספרייה הלאומית, ומרכזים נוספים.

האיסוף כולל ספרים ועדויות שתועדו מאז 1945 בארץ ובעולם.

כתובת מאגר המידע "ילדים בשואה"

כתובת הבלוג של צוות המיזם

בפולין, ביוון ובצרפת חיו כמיליון וחצי ילדים יהודים עד גיל 14 לפני מלחמת העולם השנייה. על פי האומדן, רק כ-28 אלף שרדו, ומתוכם כ-5,000 ילדים בלבד ניצלו על אדמת פולין, רובם בזהות נוצרית שאולה. הם הסתתרו במנזרים ובבתי משפחות נוצריות, בערים ובכפרים וביערות, נאלצו להפנים זהות חדשה ולהתכחש לעברם ולמשפחתם. בסוף המלחמה שבו לא פעם אל החברה היהודית ואל שרידי משפחתם תוך התנגדות גדולה.

כתובת הדף בפייסבוק

ראו גם:

להימנע מגעגוע: המקרה של "ילדים מוחבאים" בשואה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya