לקויות למידה: מדיניות משרד החינוך – תמונת מצב עם מבט לעבר ולעתיד
אל-דור, י' (2014). לקויות למידה: מדיניות משרד החינוך – תמונת מצב עם מבט לעבר ולעתיד. מפגש לעבודה חינוכית-סוציאלית, 39, 270-255.
תלמידים עם לקויות למידה מתמודדים עם קשיים בתהליך התפתחותם ובמהלך לימודיהם במערכת החינוך. הקשיים באים לידי ביטוי בהיבטים לימודיים, בצד קשיים בתחומים חברתיים, רגשיים והתנהגותיים. לקות הלמידה משליכה על התפתחותם התקינה של תלמידים ועל מיצוי יכולתיהם המגוונות כבר בשלבי חינוך מוקדמים; זאת משום שנוסף על הקשיים הלימודיים, היא נוטה לספוח אליה מכלול של קשיים נוספים, ההופכים את הבעיה לרב-ממדית, כזו הנוגעת לכל תחומי החיים – החברתיים, הרגשיים וההתנהגותיים.
לפיכך, תפקיד מערכת החינוך להבטיח את קיומם של תנאים מיטביים להתפתחות תקינה של תלמידים עם לקויות למידה, מתוך האמונה בערך השונות ומתוך השאיפה לאפשר לכל תלמיד הזדמנות שווה למימוש יכולתו. על כן, מדיניות משרד החינוך מכוונת ליצירת מענים מעשיים המותאמים לתלמידים, הן בתחומי הלמידה והן בהיבט הרגשי-חברתי.
המאמר משרטט את תמונת המצב של מדיניות משרד החינוך לאור התפתחות הידע המחקרי והמעשי בתחום לקויות הלמידה בשנים האחרונות ומציב קווי מתאר לעיצוב מדיניות עתידית, בהתייחס להשלכות החוק לזכויות תלמידים עם לקויות למידה במוסדות העל-תיכוניים (כנסת ישראל, 2008), ותוך התבססות על השינויים המקצועיים שפורסמו על ידי האגודה הפסיכיאטרית האמריקנית במאי 2013 ב-American Psychiatric Association, 2013) DSM-5). קווי מתאר אלו מהווים בסיס לעבודתה של ועדה מקצועית שמונתה על ידי שר החינוך והמנהלת הכללית של המשרד, לקביעת עקרונות בסיס לבניית תשתית למדיניות עתידית בתחום לקויות למידה.
ראו גם:
אפשר לקבל את המאמר לצורך כתיבת עבודה סמינריונית
אפשר לקבל המאמר לכתיבת עבודה סימנריונית
מייל ayat19061990@gmail.com
אפשר לקבל את המאמר לכתיבת עבודה סמינריונית?
לכתיבת עבודה סימנריונית
רוצה סיכום על לקויות למידה: מדיניות משרד החינוך – תמונת מצב עם מבט לעבר ולעתיד
יש אפשרות לקבל את המאמר?
יש אפשרות לקבל את המאמר בבקשה
מפגש לעבודה חינוכית-סוציאלית, 39, 270-255.רצוני לעיין במאמר חשוב זה של דר אל-דור. מה עוד שראוי להפיצו במלואו מאחר ועפ התקציר מדובר במדיניות העדכנית של משרד החינוך בהתיחס ללקויות למידה. נא קישורית. דר ברנד