למידה עצמית מכוונת בעידן ה- Web 2.0 – דגמים וכיווני פעולה נדרשים
מילות מפתח:
דגמים פדגוגיים
יישומי ווב 2.00
יישומי מחשב
למידה מקוונת
למידה עצמית
סביבות למידה מתוקשבות
מקור וקרדיט :
McLoughlin, Catherine; Lee, Mark J. W. Personalised and Self Regulated Learning in the Web 2.0 Era: International Exemplars of Innovative Pedagogy Using Social Software, Australasian Journal of Educational Technology, v26 n1 p28-43 2010
למידה עצמית מכוונת בעידן ה- Web 2.0 – דגמים וכיווני פעולה נדרשים
מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מצאו כי יש חשיבות להעצמת השליטה של הלומדים בתהליכי הלמידה ולכן תנועת התקשוב Web 2.0 יכולה למצוא אוזן קשבת בקרב מורים ומחנכים השואפים להרחיב את מעורבות הלומדים בתהליך. יש חשיבות ליצירת שיח בלתי פורמאלי בין הלומדים כחלק מהדיאלוג החינוכי אותו רוצים לטפח. עם זאת , טוען המחקר הנוכחי כי כדי לקדם את הלמידה המכוונת העצמית של הלומד בתהליך המתוקשב, אין די בכלים מתוקשבים להתאמת תכנים ובחירת תכנים (בהתאם לתפיסת Web 2.0 ) אלא יש בראש ובראשונה לשלב מבחינה דידקטית מערכות תמיכה מתוקשבות והנחייה מתוקשבת פדגוגית . עם זאת , חשיבות פריצת הדרך של תנועת התקשוב Web 2.0 בחינוך ובלמידה מחייבת גם פיתוח פדגוגיות חדשניות שהן יותר אישיות מחד אך משלבות את הלומד בצורה נכונה ברשתות חברתיות ובאתרי אינטרנט מסוג Web 2.0 .
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya